Administracions

Rosamar alça la barrera per anar a la platja amb polèmica

El consistori, a instància de Costes, ordena aquest estiu deixar pas lliure a la urbanització de Santa Cristina, que fins ara feia pagar als forans

Els vials d’accés es col·lapsen i el municipi hi ha d’actuar

L’accés a la urbanització de Rosamar als estius, en els darrers anys, restava limitat per una barrera que només franquejaven, sense pagar 7 euros, els veïns, i els residents a Santa Cristina d’Aro i Sant Feliu de Guíxols –amb DNI o rebuts d’IBI, aquests darrers sempre que no s’hagués exhaurit la capacitat d’aparcament, pel fet que la platja és compartida pels dos termes. Enguany, però, el consistori cristinenc ha ordenat aixecar el control d’accés als responsables de la urbanització, a instància de Costes, arran d’unes obres a la cala Canyet.

El lliure accés de vehicles ha incrementat, com passa arreu, la pressió de visitants. I han afavorit l’estacionament d’autocaravanes a l’aparcament d’arran de platja, on el municipi ha tancat un conveni amb la propietat privada per habilitar-lo obert al públic.

No obstant això, la capacitat d’aquest aparcament, limitada i que ha afavorit llargues estades d’autocaravanes i furgonetes adaptades per a l’acampada. Tot plegat, afegit a l’opció d’accedir en vehicle privat sense pagar taxa a la urbanització, ha generat col·lapses dels accessos i vials sobretot els caps de setmana de juliol i de la primera quinzena d’agost.

El municipi ha adoptat mesures, com ara restringir-hi l’aparcament amb senyals provisionals en alguns trams, per garantir que passin els vehicles. Però des de SOS Rosamar i Canyet, una portaveu es queixava ahir que “molts senyals acaben de matinada llençats a la riera, i els botellots a la platja se succeeixen” a les matinades.

Pel que fa a l’estacionament de vehicles, després que hi hagi hagut dificultats per a l’accés d’ambulàncies a la urbanització, el consistori ha destinat agents de la Policia Local perquè sancionin els vehicles mal estacionats, amb la dificultat afegida que un servei de grua els hauria de desplaçar quilòmetres a través del traçat feixuc i ple de corbes de la GI-682, tot travessant el terme de Sant Feliu. Des de l’entitat critiquen que la neteja de platges o l’aigua de les dutxes són pagats pels veïns.

En la polèmica, alguns veïns han implicat el restaurant, al punt de mira de SOS Rosamar i Canyet pel projecte de construir una ampliació als terrenys annexos. Malgrat això, l’establiment rebia fins ara diners per retornar la taxa per l’accés de forans, que enguany l’entitat diu que no pagaran.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona