Montgat pren mesures per reduir la velocitat dels vehicles al municipi

L'establiment de zones 30 o carrers de prioritat invertida, algunes de les propostes

Montgat té una orografia difícil, amb alguns pendents pronunciats, i alguns dels seus carrers són força estrets tant per als cotxes com per als vianants. Per això, el govern municipal (PSC, ERC i ICV-EUiA) vol garantir la seguretat dels vianants mitjançant la reducció de la velocitat dels cotxes a dins del poble. Algunes de les solucions adoptades per reduir aquest problema són la implantació de les anomenades zones 30 –en què els vehicles no poden superar els 30 quilòmetres per hora– o l'establiment de carrers amb prioritat invertida.

L'últim punt on s'ha instal·lat una zona 30 és al carrer Lluís Companys, just per sobre del pont de l'autopista C-32. «En aquest carrer hi havia la necessitat de fer-ho perquè només té un carril i és per on passen tots els veïns d'aquesta zona», explicava la regidora de Via Pública, Núria Valero (PSC). I és que la regidora va reconèixer que en aquest punt «a vegades hi havia un excés del que hauria de ser la velocitat ideal per circular per aquest carrer». La ronda 8 de Maig o el Camí Vell de Tiana són altres punts del municipi on hi ha establertes zones 30. Una altra de les solucions per poder compatibilitzar la circulació entre vianants i vehicles són els carrers de prioritat invertida, on la circulació dels vianants preval sobre la dels vehicles. Alguns d'aquests punts són els carrers Lola Anglada, Església i del Mar, i també la Riera d'en Font o la Riera Sant Jordi, entre altres vies. Valero, a més, va indicar que, amb vista al futur, ja s'han detectat punts del municipi on també es podrien aplicar mesures per reduir la velocitat dels vehicles, com el barri del Turó del Mar o el sector de les Costes. «No vol dir que forçosament es prenguin mesures en aquests indrets, ja que s'ha d'estudiar a fons cas per cas i dependrà dels recursos econòmics de què l'Ajuntament disposi en aquell moment», va puntualitzar la regidora. Altres solucions que el govern local ha posat en marxa han estat la instal·lació de ressalts perquè els vehicles redueixin la velocitat.

Demanda dels veïns

Segons va revelar Núria Valero, moltes d'aquestes actuacions han estat motivades per les queixes dels veïns pel que fa a la velocitat que agafen alguns vehicles en determinades zones del poble. «Molts cops hem trobat una demanda real de la ciutadania que coincideix amb el criteri de l'Ajuntament a l'hora d'aplicar aquests criteris viaris», va comentar la regidora de Via Pública. En aquest sentit, tant Valero com l'alcalde de Montgat, Jordi Ràmia (PSC), van voler agrair la col·laboració veïnal. Pel que fa als resultats obtinguts pel que fa a la implantació d'aquestes mesures, la responsable de Via Pública es va declarar satisfeta. Valero, però, va voler recalcar que, «en totes aquestes actuacions, el que se cerca primer és la seguretat dels vianants». La regidora, a més, també va assegurar que «en general els veïns valoren positivament els resultats obtinguts».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona