Administracions

municipal

pressupostos

Colau cedeix en el tramvia per poder tenir pressupost

BComú suprimeix la partida econòmica per redactar el projecte per assegurar-se una abstenció del PDeCAT

El govern de Barcelona també accepta modificar la tarifació de les escoles bressol

El govern d’Ada Colau passarà avui un test de nivell per saber si podrà aprovar el pressupost municipal del 2018. La comissió d’Economia del consistori es reuneix aquest matí en sessió extraordinària per sotmetre a votació la proposta que, posteriorment, hauria de ser ratificada pel ple. Com acostuma a passar darrerament en qualsevol discussió de certa transcendència que es produeix entre els murs de l’Ajuntament de Barcelona, l’escenari està absolutament obert fins al darrer moment. En aquest mandat, fer qualsevol tipus de predicció s’ha convertit en un esport de risc.

Ara bé, en les últimes hores s’han produït moviments políticament significatius, al marge de quin sigui el resultat final de la votació. De tots aquests moviments, el més destacat és l’acord tàcit assolit entre l’executiu de BComú i el PDeCAT per incorporar un seguit de correccions al pressupost i que afecten, ni més ni menys, una actuació com és la unió del Trambaix i el Trambesòs a través de l’avinguda. Doncs bé, l’al·legació incorporada al dictamen suposa l’eliminació de la partida econòmica de 402.250 euros inclosa en el pla d’inversions municipal (PIM) per a la redacció del projecte tècnic per consumar aquesta connexió. Igualment, el govern de Colau s’ha compromès que tota decisió relacionada amb aquesta obra s’hagi de prendre dins la comissió d’estudi pertinent, on hi ha representats tots els partits polítics, i que ahir, justament, va fer una sessió de treball (vegeu la peça). A la pràctica, tot plegat implica que l’alcaldessa de Barcelona ha de posar el fre al que, possiblement, ha de ser el seu projecte més icònic i que, igualment, els avenços que pugui fer a partir d’ara s’hagin de decidir en un organisme en què les tesis de BComú no són, ara mateix, majoritàries.

Aquesta, però, no és l’única esmena que el Grup Demòcrata ha aconseguit esgarrapar del projecte de pressupost. L’executiu local també ha hagut d’acceptar modular la seva proposta de tarifació social per a les escoles bressol, amb la qual es retorna a la xifra màxima de 290 euros. Igualment, i en una altra qüestió que suscita molta agror en el debat polític local, com és la de la venda ambulant, el compromís és crear un pla de xoc en relació amb aquesta activitat. Fer un cens que determini el nombre de manters que l’exerceixen, reforçar “el control per part de la Guàrdia Urbana” o augmentar els plans d’ocupació per als manters són algunes de les mesures concretes pactades.

El cap de la bancada del PDeCAT, Xavier Trias, assegurava ahir que aquestes contrapartides no aniran més enllà d’una abstenció. “Les negociacions no són fàcils perquè no hi ha una confiança mútua”, reconeixia. I la resta de grups? Cs i el PP ja es pot donar per fet que hi votaran avui en contra, la CUP possiblement també i la resta (ERC, el PSC i Gerard Ardanuy) podrien optar per una reserva de vot tàctica. O l’abstenció.

LA FRASE

La nostra posició es mou entre el no i l’abstenció, i d’ells [el govern de Colau] depèn què decidim
Xavier Trias
president del grup demòcrata

La unió de xarxes generarà uns 64 milions de benefici

Una eventual unió de les dues xarxes de tramvia no només aportarà múscul a l’oferta de transport públic de l’entorn de Barcelona, sinó que també servirà per insuflar-hi recursos econòmics extraordinaris. Aquesta és una de les conclusions d’un estudi que es va presentar ahir a la comissió d’estudi creada per l’Ajuntament de la capital catalana per avaluar aquest projecte. L’informe, elaborat per l’economista Àlvar Garola, parteix de la tesi, avalada per prospeccions anteriors, que la connexió del Trambesòs i el Trambaix a través del traçat de l’avinguda Diagonal comprès entre les places de Glòries i Francesc Macià incrementarà substancialment el nombre d’usuaris del servei, fins a situar-los en 227.000 diaris. Ara en té poc més de 76.000. Amb aquestes xifres a la mà, i a partir d’un complex sistema de càlcul i projeccions que incorpora barems com ara l’aportació que fan les administracions sobre el preu total del bitllet, l’estudi conclou que l’entrada en servei de l’enllaç aportarà uns ingressos suplementaris de 64 milions d’euros fins al 2032. En la seva compareixença ahir a la comissió, el coordinador tècnic del projecte, Pere Macias, va avançar que aquest excedent, d’uns 4,5 milions anuals, es podria destinar a enfortir l’oferta de transport públic en superfície, tot i que aquesta és una decisió que s’haurà de prendre des de l’àmbit polític.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona