Societat

El govern espanyol insisteix que el Corredor del Mediterrani és una “prioritat”

Mariano Rajoy es compromet a què els PGE, que aprovarà el Consell de Ministres el 30 de març, així ho reflecteixi

Assegura que entre els objectius més immediats és l'ample de via internacional entre la frontera francesa i Barcelona

El president del govern espanyol, Mariano Rajoy, ha insistit aquest dimarts des del Senat que el Corredor del Mediterrani és una “prioritat” per al govern espanyol i s'ha compromès amb el senador del PSC i expresident de la Generalitat, José Montilla, a què així consti en els Pressupostos Generals de l'Estat que aprovarà el Consell de Ministres el pròxim 30 de març, malgrat admetre que la situació econòmica “no és bona”. “En la nostra última proposta hem ratificat el nostre compromís amb el Corredor del Mediterrani i a més hem demanat que no es descarti l'eix Almeria-Málaga-Algeciras”, ha dit el president espanyol, que també ha dit que entre els objectius més immediats és l'ample de via internacional entre la frontera francesa i Barcelona per després estendre'l a tota la Península.

Rajoy ha reconegut també que a l'Estat té una “carència important” en el transport ferroviari de mercaderies i ha advertit que la construcció d'infraestructures com el Corredor Mediterrani generen “costos medioambientals i econòmics”. En quant al transport de passatgers, també ha dit que es tracta d'una infraestructura important perquè al final “és un problema de temps i al final ho acaba sent de competitivitat”.

En la seva intervenció, José Montilla havia demanat al president del govern espanyol concreció després que algunes declaracions de la ministra de Foment, Ana Pastor, deixessin entreveure que l'opció del corredor central tornava a agafar força i “es posaven en dubte decisions de la CE preses fa tan sols uns mesos”. “Quan els recursos són escassos, s'han de prendre decisions i no allargar indecisions per acontentar tothom”, ha dit Montilla.

D'altra banda, Rajoy ha destacat “l'impuls” de l'executiu espanyol en l'accés provisional al Port de Barcelona, que tindrà un cost d'11 milions d'euros i que en una segona fase espera tenir a punt l'ample de via internacional per assolir “un increment del tràfic en especial de mercaderies i de capacitat del corredor”. El president espanyol també ha destacat que s'està redactant l'estudi per la unió amb Tarragona, incloent-hi el port i Castellbisbal, en un itinerari dividit en tres parts: entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders , entre Sant Vicenç de Calders i Martorell i entre Martorell i Castellbisbal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Salut

El nou edifici principal de l’Hospital Joan XXIII es començarà a construir a finals d’any

Tarragona

Viladecavalls i Terrassa estaran units per un carril bici i de vianants el 2025

VILADECAVALLS

Caganer.com s’expandeix amb l’obertura d’una botiga al centre de Bilbao

torroella de Montgrí
societat

Sabadell reomplirà el llac del Parc Catalunya

Sabadell
salut

Catalunya, la tercera comunitat amb més trucades al 024, l’atenció a la conducta suïcida

barcelona
VILOBÍ D’ONYAR

L’aeroport de Girona tindrà 47 destinacions aquest estiu

VILOBÍ D’ONYAR
Economia

Les glaçades tardanes provoquen la pèrdua de la producció de poma de muntanya

Sant Llorenç de Morunys

En funcionament les càmeres a set pobles garrotxins per evitar robatoris

olot
LLANARS

La central hidràulica torna a funcionar després de quatre mesos d’aturada

LLANARS