Un centenar d'alumnes d'aules d'acollida participen en una trobada a Sort

La II Trobada d'aules d'acollida secundària de les comarques del Pallars Sobirà, el Pallars Jussà i la Noguera

En aquesta segona trobada hi ha participat els centres; IES Els Planells d'Artesa de Segre, el CC El Carme de Balaguer, l'IES Almatà de Balaguer, l'IES Ciutat de Balaguer, l'IES de la Pobla de Segur, l'IES de Ponts, l'IES Hug Roger III de Sort, el CC Maria Immaculada de Tremp i l'IES Tremp. Els alumnes que han participat en la trobada han estat un total de 91.

Josep Manel Fondevila, assessor LIC (Llengua Interculturalitat i Cohesió social) del Servei Educatiu dels Pallars, diu que han intentat relacionar alumnes amb edats similars i nivells de llengua similars de països diversos. Durant el curs, els escolars s'envien cartes, postals o correus electrònics i el dia de la trobada és quan es coneixen. Josep Manel Fondevila, explica que es tracta d'una manera divertida d'aprendre el català. Els alumnes s'han conegut solament a través de la llengua escrita i la Trobada serveix per practicar la llengua parlada amb els joves que s'han escrit durant el curs. Mitjançant dinàmiques de grups no sols han pogut conèixer la seva parella sinó conèixer la resta d'alumnes dels altres centres.

A l'hora de formar les parelles s'intenta que siguin més o menys de la mateixa edat, noi noia a ser possible, amb un mateix nivell de llengua i de països i cultures el més llunyanes possible. Els alumnes de les aules d'acollida de secundària han participat durant el matí a activitats per facilitat la pràctica del català mitjançant dinàmiques de grups. Les activitats han finalitzat amb un itinerari guiat per la localitat de Sort a càrrec d'estudiants de l'IES Hug Roger III.

L'aula d'acollida és una eina de treball creada per atendre a la diversitat en els diferents centres d'ensenyament inclòs al Pla per la Llengua i la Cohesió Social, posat en marxa pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. L'aprenentatge del català, coma llengua vehicular, els aspectes de caràcter pedagògic i l'integració social i cultural dels nouvinguts són els objectius principals de l'aula d'acollida.

Amb els alumnes de nova incorporació es procura que assisteixin a l'aula d'acollida d'entre 6 i 9 hores, depenent de l'alumne i les seves característiques personals, com per exemple, la seva llengua de procedència, edat o moment del curs en què ha arribat. És important que aquests alumnes no perdin la referència del seu grup classe, ja que, un altre objectiu de l'aula d'acollida és que els alumnes es puguin incorporar el més aviat possible al ritme normal de les classes, amb els seus companys.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’oposició força un ple per tractar les suposades irregularitats d’un regidor

lloret de mar

Portbou suspèn el pagament de factures a Endesa després d’un tall elèctric al municipi

PORTBOU

Segellen l’acord per als nous accessos al Campus de Salut

girona
Medi ambient

La Paeria apostarà per aplicar la ZBE en un 10% del sòl urbà residencial en una fase inicial

Lleida
educació

El personal d’atenció educativa fa vaga per demanar la reclassificació professional

barcelona

Es comença el tractament contra els mosquits a 3.000 embornals

figueres

La Diputació destinarà 10 milions als consells comarcals fins el 2027

BARCELONA
societat

La URV estudia amb les colles com adaptar les diades castelleres al canvi climàtic

Tarragona

Mataró repensa el projecte ReNatura amb les aportacions dels veïns

mataró