Societat

Girona busca el model més idoni per al Mercat del Lleó

L’Ajuntament gironí treu a licitació la redacció d’un projecte estratègic per definir un nou model per a l’equipament, ja que el 2027 s’acaba la concessió

L’estudi té un cost de 41.200,40 euros

Definir un projecte estratègic, amb el consens de les persones consumidores i operadores, per establir un model de mercat que trobi l’equilibri entre l’oferta i la demanda per garantir la viabilitat econòmica i comercial dels negocis orientats al producte fresc, al servei de la població i com a dinamitzador econòmic del territori i creador d’ocupació. Aquest és l’objectiu de l’estudi que l’Ajuntament de Girona ha tret a licitació per establir quin és el model més idoni per al Mercat del Lleó, ja que el 2027 s’acaba la concessió.

Aquest estudi ha de permetre poder establir les bases i els àmbits d’actuació a llarg termini, i les directrius que han d’orientar la remodelació de l’equipament garantint la cohesió social i l’ocupació vinculada a la innovació, la creativitat, la sostenibilitat i el producte de circuit curt.

“Girona és una ciutat de primer nivell que sap adaptar-se constantment a les noves necessitats i que està en constant transformació per millorar el benestar dels ciutadans i ciutadanes. El Mercat del Lleó és l’equipament de producte fresc per excel·lència de la ciutat i un element clau en la dinamització del comerç de Girona, motiu pel qual ha d’estar a primera línia d’adaptació a les noves tendències i se li ha de donar valor per oferir el màxim de qualitat en seguretat, serveis, sostenibilitat, professionalitat i ocupació”, ha afirmat la tinenta d’alcaldia i regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Girona, Glòria Plana Yanes.

Per una banda, el Mercat del Lleó ha de promoure els productes de proximitat i sostenibles, i ser un punt de dinamització comercial. Els horaris d’obertura de l’establiment s’han d’adequar als nous hàbits de consum per atraure cada dia un públic més nombrós i variat, un altre dels reptes que té el mercat. Alhora, es pretén atraure el turisme cap a aquest espai per donar a conèixer la riquesa dels productes locals. Per l’altra banda, amb aquesta remodelació també es vol crear ocupació en el sector primari, un dels més perjudicats amb la crisi econòmica, i promoure la transformació digital entre els paradistes.

La redacció de l’estudi s’ha posat a licitació per un cost de 41.200,40 euros (IVA inclòs) i una durada de set mesos. Aquest projecte està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, en el marc dels programes de suport al desenvolupament local, amb l’atorgament d’un 80% de l’import total del projecte.

Llarga història

El 3 de novembre del 1944 es va inaugurar l’aleshores edifici del Mercat Municipal d’Abastaments, dissenyat pels arquitectes Juan Gordillo i Ricardo Giralt. Les obres dels 1.700 metres quadrats del nou mercat van començar l’any 1941. Els llocs de venda es van adjudicar sota concessió municipal a comerciants de diferents especialitats de producte fresc.

Actualment el mercat té una superfície de planta de 1.712 metres quadrats distribuïts, quasi a parts iguals, entre parades i passadissos i amb un lineal de venda de quasi mig quilòmetre. Hi ha 59 parades i a l’exterior, encerclant l’edifici, n’hi ha més amb productes diversos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia