Societat

Canviar de mòbil o altres dispositius electrònics pot provocar estrès

Un nou telèfon, la primera instal·lació d’un ordinador o la configuració del wifi, els problemes més estressants per als usuaris. Un estudi de MediaMarkt estableix que cada vegada més els clients valoren molt positivament un servei professional extern d’assessorament integral i ajuda

Actualment, la tecnologia genera excel·lents oportunitats per connectar les nostres vides, però, vivim múltiples situacions en què perdem el temps i això ens frustra, com quan no ens arriba el wifi a tota la casa o quan no sabem connectar Netflix al televisor. Mantenir-se a dia amb l’última tecnologia o fer que funcioni és, en nombroses ocasions, una preocupació; en alguns casos ens enfrontem a una nova problemàtica que els experts anomenen tecnoestrès.

Segons l’informe Tecnoestrès dels espanyols, presentat recentment per MediaMarkt Iberia, pràcticament tots els enquestats, (88%), en un estudi que analitza l’ansietat tecnològica i les causes que la provoquen, afirmen sentir estrès –poc (19,7%), una mica (24,6%), bastant (28,9%) o molt (14,8%)– quan s’enfronten a la instal·lació o la reparació d’un dispositiu electrònic, i 4 de cada 10 traslladen sentir-se bastant o molt aclaparats davant d’una situació d’aquesta mena. Només un 15% dels homes i un 10% de les dones diuen no estressar-se per un problema tecnològic. Pel que fa al nivell de coneixements tecnològics, només un 6% es considera un “expert” i creu que està al dia de les últimes tendències, davant d’un 56% que considera que té certs coneixements i el 8% que reconeix no tenir-ne i que sempre demana ajuda. Aquesta franja s’accentua a partir dels 55 anys.

Els joves no s’estressen tant per un nou mòbil, però sí per configurar el wifi. Les causes principals de buscar ajuda són el desconeixement o la falta de temps.

El “tecnoestrès” és una resposta inadaptada i amb alt cost emocional de la persona, a causa de la desconfiança i el rebuig als canvis tecnològics, generalment per falta de coneixement i preparació.

Conscient d’aquesta problemàtica, MediaMarkt ha seguit en els últims anys una estratègia de transformació digital que posa especialment el focus en l’aposta per la conveniència del client a través dels serveis i l’omnicanalitat. “L’objectiu és acompanyar el client en el món digital, convertir-se en el seu soci i ajudar a treure el màxim partit de la tecnologia. En aquest sentit, les nostres botigues físiques inclouen zones especialment dissenyades per facilitar les gestions relatives a serveis”, explica Alejandro Codina, chief services officer de MediaMarkt Iberia. “A més, des de l’any passat, i gràcies a la nostra aliança amb la start-up sueca Tech Buddt, un equip de tècnics ajuda els clients amb qualsevol tipus d’assistència tecnològica a la llar. Des de la posada en marxa d’aquest servei, hem superat els 12.000 serveis a domicili, amb un nivell de satisfacció per sobre del 60%”, conclou Codina.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
CRISTINA MANYER
COACH NUTRICIONAL I D’HABITS DE VIDA I PROFESSORA DE CUINA TERAPÈUTICA

“Per Nadal es pot fer una cuina saludable i de gurmet”

Barcelona
societat

Concert a Santa Anna per ajudar l’Hospital de Campanya

Misses polifòniques

Barcelona

Impuls a una acció transversal per estabilitzar el litoral metropolità

Proposen vetar el patinet en voreres i calçades, a Girona

girona

Una cervesa per recollir fons per a la recerca en autisme

girona

Les persones, en el centre de la política

girona
societat

El Consorci del Besòs assegura que el riu es recuperarà ràpid

Olot promou una entitat de contractació de metges

Olot