Infraestructures i serveis

L’estació intermodal del Camp de Tarragona s’iniciarà el 2026

El ministeri es compromet amb els alcaldes i la Generalitat a accelerar un estudi per fer una nova línia per al pas de mercaderies per l’interior

L’estació intermodal del Camp de Tarragona s’espera que comenci a construir-se el 2026, segons han acordat el Ministeri de Transports (MITMA), representants de la Generalitat i alcaldes del territori. Se situarà principalment en el terme municipal de Vila-seca, si bé també agafarà terrenys de Reus. En concret, s’aixecarà en la intersecció entre la línia ferroviària convencional i la d’alta velocitat del corredor mediterrani. Això farà que també es trobi molt a prop de l’aeroport de Reus, amb el qual està previst que hi hagi connexió amb autobús i alhora estarà enllaçada amb el futur tren-tramvia. El cost estimat és de 35 milions d’euros.

El secretari general d’infraestructures del MITMA, Xavier Flores, ha destacat a la reunió amb tècnics d’Adif, representants de la Generalitat, de la subdelegació del govern espanyol a Tarragona i alcaldes, que “a curt termini” es licitaran conjuntament l’estudi informatiu i el constructiu, per tal de guanyar temps.

L’estació tindrà les andanes situades unes damunt les altres. Les de la part superior seran per a la línia de Rodalies, amb una llargada de 220 metres i 5 d’amplada. A sota, i situades transversalment, les que permetran accedir a l’alta velocitat pel corredor del mediterrani, de 400 metres de longitud i 5,5 d’amplada. Estarà connectada amb la carretera T-11 i tindrà una zona d’aparcament per a vehicles privats i per als autobusos, que oferiran connexions amb diferents ciutats del Camp de Tarragona i, especialment, amb l’aeroport de Reus, mitjançant llançadores. La nova infraestructura es preveu que doni servei d’entrada a 700.000 persones cada any, però amb capacitat d’absorbir-ne més.

Segons les previsions del ministeri l’estació estarà a set minuts de Reus amb vehicle privat, a vuit de Salou, a cinc de Vila-seca, a dotze de Tarragona i a set de l’aeroport. Amb l’actual tren de Rodalies es podrà arribar a Reus a cinc minuts, amb dos minuts a Vila-seca i amb set a Tarragona. A més, des de Vila-seca es podrà enllaçar amb el tren-tramvia del Camp de Tarragona per anar fins a PortAventura, Salou i Cambrils.

Amb aquest anunci s’a¡arca un projecte anterior d’Estació Central del Camp de Tarragona, que estava prevista més a prop de l’aeroport i que fins i tot va fer alguns passos administratius. Aquella iniciativa va quedar al calaix l’any 2010.

A més, també s’ha acordat accelerar l’estudi d’una nova línia per l’interior per als trens de mercaderies. Aquesta és una reivindicació dels alcaldes de les localitats costaneres, que no veuen amb bons ulls l’increment de combois de mercaderies perilloses pel centre de les ciutats, mitjançant la línia ferroviària de la costa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
XAVIER ARREBOLA
ADJUNT D’INFEMERIA I RESONSABLE DE LA DONACIÓ D’ÒRGANS

“En donació de teixits hi ha molt camp per córrer encara”

palamós

Fons europeus a la Casa de la Tecnologia i la Central del Molí

girona

Les incògnites del BarMar

barcelona

Els ecologistes qüestionen la viabilitat i l’eficàcia de la infraestructura

barcelona

Figueres construirà dotze habitatges més per a joves i uns altres 30 per a gent gran

figueres

Fukushima, el feixuc retorn a la normalitat

Tòquio
Societat

Tothom hi posa el cor

CALDES DE MALAVELLA

Impuls a la mobilitat sostenible amb un carril bici i el pàrquing a Mas Gri

girona
TOMMASO PIERMARINI
VETERINARI ETÒLEG

“Treballo més amb les persones que amb el gos”

BARCELONA