Educació

La UdG respon als dubtes sobre la Covid

Un programa d’intel·ligència artificial contesta en línia 24 hores

La Universitat de Girona (UdG) ha implementat una aplicació que respon de manera automàtica vint-i-quatre hores al dia als dubtes més freqüents a l’entorn de la crisi sanitària de la Covid-19 i que afecten la institució. L’aplicació és un programa informàtic –xatbot– que funciona amb intel·ligència artificial i amb el qual és possible mantenir una conversa si volem demanar-li algun tipus d’informació sobre la pandèmia a la UdG.

A l’inici de la pandèmia, la UdG va crear un web per recollir informacions de diferent naturalesa relacionades amb la situació generada per l’aparició del virus, des de consells de salut per treballar o estudiar des de casa fins a la recerca sobre el virus que es desenvolupa a la institució. Des d’avui, el web incorpora aquest xatbot, que permetrà de resoldre dubtes a través de respostes automàtiques. El sistema està preparat per donar resposta en tres idiomes: català, castellà i anglès. La versió catalana s’ha llançat ara atès l’alt nombre de consultes que es reben en aquesta llengua i, en les pròximes setmanes, s’activaran les versions en els altres idiomes.

El xatbot permetrà dos tipus d’interaccions: es podrà obtenir informació a través d’un menú que guia la conversa i, també, amb de preguntes directes. Gràcies a un sistema d’intel·ligència artificial, el programa identifica la resposta més adient i l’ofereix. A més, les respostes seran cada vegada més acurades perquè el bot experimenta un procés d’autoaprenentatge a mesura que les persones usuàries el fan servir. Aquest projecte de comunicació interna de la UdG sorgeix motivat pel gran volum de consultes reiteratives i en trams horaris de difícil cobertura que les unitats de la UdG i, en especial, l’Oficina de Salut Laboral (OSL) ha atès en els darrers mesos. La voluntat és que el xatbot aporti un valor afegit: agilitat, immediatesa i disponibilitat horària. Amb l’automatització de les respostes a les consultes freqüents més importants, l’equip humà d’atenció als usuaris podrà redirigir i optimitzar els recursos en necessitats que requereixen una atenció personalitzada.El projecte es va iniciar a principis del mes de novembre de l’any passat i, per tant, ha tingut una durada d’uns tres mesos. La posada en marxa del servei s’ha efectuat en un temps rècord per la necessitat de resoldre els dubtes de manera immediata. Hi ha participat un equip tècnic multidisciplinari amb coneixements en comunicació, processos relacionats amb la gestió de situacions de Covid i sistemes d’informació. Durant aquest temps, la feina de les persones involucrades en el desenvolupament del bot conversacional ha estat detectar les preguntes més recurrents; preparar els diàlegs amb informació útil, actualitzada i completa; establir un procés de revisió i validació i fer la traducció dels textos al castellà i l’anglès.El terme xatbot és el resultat de la suma dels mots ‘xat’, que significa conversar en anglès, i ‘bot’, és a dir, la contracció de la paraula ‘robot’, en referència al programa informàtic que imita el comportament d’una persona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Destinaran 1,8 milions per reparar “amb urgència” el passeig de Fenals

lloret de mar

Jaume Cruset i Ballart, pregoner de les Festes de Primavera de Girona

GIRONA

Trobada de la Comissió de relacions entre el Consell Intercomarcal de la Gent Gran i la Generalitat

GIRONA

Adjudiquen el projecte per construir 66 habitatges de lloguer

lloret de mar
RELIGIÓ

«Sigues al capdavant per servir», lema episcopal del nou bisbe de Girona

GIRONA
SALT

Segon espai del servei gratuït de canguratge i temps de cures

SALT

Acord per cloure el procés judicial per reomplir la pedrera Berta

SANT CUGAT DEL VALLÈS

Fallada d’internet generalitzada a tot el Ripollès

RIPOLL
religió

Barcelona recorda que fa 1700 anys va configurar-se la fe de l’Església

Barcelona