Societat

Campanya anònima contra el turisme a Barcelona que anima els visitants a fer ‘balconing’ per evitar la gentrificació

L’Ajuntament rebutja la campanya anònima amb el lema de ‘balconing is fun’ i diu que els serveis municipals retiraran els cartells

Una campanya anònima amb el lema ‘Balconing is fun’ ha omplert els darrers dies Barcelona de cartells amb amb un missatge que anima els turistes a precipitar-se pel balcó com a mesura per evitar la gentrificació. “Estimat turista, sabies que el ‘balconing’ prevé la gentrificació; millora la qualitat de vida dels veïns; redueix el risc de patir malalties cardíaques i és molt divertit?”, diuen els cartells que s’han penjat a diversos punts de la capital catalana, principalment al barri de Vallcarca, prop del Parc Güell.

L’Ajuntament de Barcelona ha expressat el seu rebuig al missatge dels cartells i ha ordenat els serveis de neteja municipals perquè els retirin.

Els cartells també han aixecat polèmica i rebuig a les xarxes socials i fins i tot se n’ha fet ressò algun mitjà britànic, com ‘The Sun’.

El ‘balconing’ és una pràctica de risc que els darrers anys ha provocat l’hospitalització i inclús la mort de joves, la majoria britànics en zones de festa a les Illes Balears.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia