Infraestructures

la CRÒNICA

El desert de les obres viàries

Reivindicacions històriques van arribar tard al repartiment

Aquest cap de setmana s'ha posat en servei l'ampliació de l'AP-7 i ja només queda l'eix transversal com a obra viària d'envergadura a les comarques gironines. Quan es posi en servei, a inicis del 2013, serà la traca final a uns anys prolífics en l'ampliació de carreteres: la C-17 entre Vic i Ripoll, l'eix Vic-Olot per Bracons, la C-35 entre Vidreres i Llagostera, la C-31 de Llofriu a Palamós primer i de Palamós a Castell d'Aro després, la variant de Besalú, la C-31 entre la Tallada i Torroella de Fluvià, la connexió entre Figueres i Roses o l'A-26 entre Besalú i Castellfollit per part de l'Estat. Precisament, i coincidint que avui és Sant Joan, cal recordar que aquesta era una data escollida sovint per l'exconseller del ram Joaquim Nadal per posar en servei les obres. Moltes d'aquestes carreteres encara es pagaran durant dècades amb el sistema del peatge a l'ombra, i això sumat a les retallades per la crisi econòmica que ha patit la conselleria de Territori –ha estat un dels departaments més afectats– ens fa preveure un llarg desert en la inversió en millora de la xarxa viària. Es fan estudis, però durant uns anys difícilment hi haurà màquines portant-los a la pràctica. La variant d'Olot, la de Llambilles, la de Verges o la de la Bisbal d'Empordà, l'anella de les Gavarres entre Llofriu i Celrà, la carretera de la vergonya entre Salt i Amer o la C-66 de Banyoles a Besalú són obres que pertoquen a la Generalitat i que es quedaran ara per ara en calaixos, a l'espera de temps millors. La gran majoria són reivindicacions històriques, que van arribar tard al repartiment en la bona època. Reivindicacions com l'N-II, que ara per ara sembla l'única possibilitat per començar a veure màquines treballant en moviments de terres, encara que sigui en dos miserables trams d'entre quatre i sis quilòmetres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Sonia Giménez
PRESIDENTA DE L’OBSERVATORI DE L’AIGUA DE TERRASSA (OAT)

“En la gestió de l’aigua cal valentia i requereix consens”

TERRASSA
INFRAESTRUCTURES

Comença l’obra de l’estació de busos de Lleida que es posarà en marxa el 2026

LLEIDA
Olot

El Cornamusam aposta per la programació de quilòmetre zero

Olot
Educació

L’Ajuntament de Badalona treu els estudis universitaris del Carme per posar-hi oficines

Badalona
OCi

La Fira d’Abril ignora la SGAE i no paga els drets d’autor

barcelona
GIRONA

Volen que l’edifici de la UNED sigui centre de dia i refugi climàtic

girona
salut

L’hospital del Mar demostra la conveniència de tallar el fre lingual

Barcelona
SAlut

Bellvitge fa la primera reducció d’estómac robòtica del país

L’Hospitalet de Llobregat
SOCIETAT

Les entitats d’ajut reclamen polítiques socials efectives als nous Parlament i govern

barcelona