Infraestructures i serveis

El Port de Barcelona vol que se’l tingui en compte en el debat de l’Aeroport del Prat

Salvadó reivindica la infraestructura portuària com a peça fonamental de l’economia catalana

Reclama que se’n tinguin en compte les necessitats a l’hora d’ampliar l’aeròdrom

El president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, ha demanat que es tinguin en compte les necessitats actuals i futures del port, com a peça fonamental de l’economia catalana, en el debat sobre la possible ampliació de l’Aeroport del Prat. Salvadó ja va expressar les seves reticències en donar-se a conèixer l’informe publicat dilluns per la comissió de Foment sobre l’ampliació de l’aeròdrom i va alertar de les afectacions que podria tenir alguna de les opcions plantejades per la patronal en l’activitat del port. A aquelles consideracions ha afegit que, “dins les reflexions sobre el futur de l’aeroport, més enllà de les seves pròpies necessitats, les dels veïns que viuen en urbanitzacions del sud, i del valor natural que hi ha a l’entorn, cal introduir el present i el futur del Port de Barcelona com una peça estratègica de l’economia d’aquest país”.

En declaracions recollides per Efe, el president del port barceloní ha remarcat que un dels molls amb més projecció és a prop de l’aeroport, i que gestiona bona part dels contenidors que arriben a Barcelona. En aquest moll es preveu invertir més de 700 milions d’euros els propers anys per millorar-ne les connexions ferroviàries.

“Molt a prop del riu Llobregat, i molt a prop de l’aeroport, hi ha el motor del Port de Barcelona”. En aquest espai, ha afegit Salvadó, “ja hi ha restriccions per l’existència actual de l’aeroport que estem treballant en part amb les autoritats aeroportuàries”.

Ha afegit que les noves connexions ferroviàries ja estan plantejades amb el govern espanyol en una zona que es podria veure afectada per alguna de les alternatives que va llançar Foment.

“La nostra pretensió sempre ha estat mantenir un rol discret, per no sumar més complexitat al debat sobre l’ampliació de l’aeroport, que ja és prou complex. Però ens hem d’esmenar, i intentarem explicar millor quin és el projecte i la realitat del port en aquests moments”, ha reivindicat Salvadó.

La proposta concreta de Foment que neguiteja el president del port, opció que no s’havia fet pública fins ara, planteja allargar a 840 metres la pista més propera al mar mitjançant un sistema de pilones que passaria per sobre del llac de l’entorn natural de la Ricarda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Raül Balam
Xef del ‘Moments’ de l’Hotel Mandarin Oriental de Barcelona (2 estrelles Michelin)

“El meu plat preferit és patata amb col i bacallà de Sant Pol”

Barcelona

Gastronomia catalana, la que ho aprofita tot

Barcelona
Joan (Nani) Mora
Cap de l’oposició d’ERC a Sant Andreu de Llavaneres

“Veiem com tot el que tenia la marca d’ERC s’està aturant”

Sant Andreu de Llavaneres
ADMINISTRACIONS

El Maresme se sent exclòs del pla de barris

MATARÓ
ciència

Asfalt autoregeneratiu i altres avenços tecnològics per a més seguretat a les vies

Tarragona
gastronomia

Cinc restaurants, un menjador escolar i dues escoles de cuina, a l’Slow Food

sant sadurní d’anoia

Un pèsol per col·locar

sant andreu de llavaneres
Societat

Es presentarà una moció al ple per parlar de l’alberg de Badalona

Badalona
ADMINISTRACIONS

L’Ajuntament de Lleida serà part en la causa dels robatoris a l’Horta

LLEIDA