Infraestructures i serveis

infraestructures

rodalies

Cobrir les vies del tren a Montcada costarà 621 milions

L’obra s’encareix un 33% després de prosperar el recurs per inflació de preus

El cobriment de les vies del tren a Montcada i Reixac i la construcció de la nova estació subterrània costaran finalment 621 milions, un 33% més del que estava previst en la primera licitació i després que prosperés el recurs de la patronal constructora que, entre altres coses, adduïa l’encariment de costos i materials per la inflació dels preus. Adif acaba d’aprovar el nou contracte de licitació que el Consell de Ministres haurà de publicar pròximament.

L’obra serà una de les més cares de Rodalies i implica construir un túnel de 4 km per a tres vies, una estació coberta propera a l’actual i eliminar els dos passos a nivell. L’obra del corredor interior de Barcelona-Portbou de les línies R2 i R11 començarà al barri de Can Sant Joan per mitjà de pantalles de formigó per continuar per sistemes convencionals fins als 35 metres de fondària.

El Ministeri de Transports informa que s’opta per excavació convencional de túnels en aquest segon tram perquè tenen menys incidència sobre la hidrogeologia existent al subsol. Coincidint ja amb l’àmbit urbà de Montcada, el traçat es construirà amb pantalles de formigó, llosa de coberta i contravolta. Això obligarà a desviaments provisionals de les vies actuals de l’R2 de Rodalies per fer compatible l’obra amb el funcionament de les línies. Des de la futura estació coberta, el túnel nou passarà per sota del llit del riu Ripoll i de l’autopista C-33. El traçat s’ha dissenyat amb pendents màxims del 3% i una velocitat de circulació de fins a 140 km/h. L’estació tindrà també tres vies i la del mig permetrà reduir el temps de recorregut dels trens regionals perquè no hi faran parada –només hi haurà andanes a les dues vies laterals per als combois de Rodalies. Els accessos a la futura estació seran al carrer Guadiana i al passeig que es construirà sobre la llosa de l’estació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Urbanisme

Les obres del passeig de les Cales s’acabaran abans de l’estiu

Mont-roig del Camp
comerç

Barcelona és la capital amb més densitat comercial d’Europa

Barcelona
Estat Francès

Cauen les pales del Moulin Rouge

Barcelona
LA CELLERA DE TER

Els viveristes demanen que l’ACA els “obri l’aixeta” per no haver de tancar

LA CELLERA DE TER
campdevànol

Un projecte vol convertir el Ripollès en refugi de persones LGTBIQ+

campdevànol
gastronomia

Un ‘mercat’ gastronòmic quedarà obert al Port Vell

Barcelona

S’Agaró, un referent centenari

S’Agaró

El camí de ronda, un regal

s’agaró
Claudio Grande
Cap de l’oposició de Llançà per Alternativa per Llançà (AxL)

“El govern de Junts i el PSC està fent una política continuista”

Llançà