Infraestructures i serveis

La tuneladora de l’L9 avança més de 280 metres des del juny i es troba a tocar de Manuel Girona

No s’han trobat danys en edificis dels voltants després de “milers” d’inspeccions tècniques del departament de Territori

La previsió és acabar els 4,3 km de túnel fins a Lesseps el desembre de 2024

La tuneladora de les obres del tram central de l’L9 de metro avança segons el previst després de la represa dels treballs el mes de juny. Des de principis del mes passat, la màquina ha excavat 283 metres, dels 4,2 km que ha de recórrer fins Lesseps, i es troba ara entre l’estació de Campus Nord i la de Manuel Girona, concretament a uns cinquanta metres d’aquesta última. Després de “milers” d’inspeccions tècniques als edificis dels voltants, el Departament de Territori afirma que no s’han trobat danys ni patologies prèvies al pas de la tuneladora. La previsió és que la màquina arribi a Mandri a finals d’estiu del 2023, moment en què, segons indiquen, es farà una aturada per revisar l’estat de la roda de tall de la màquina

Territori espera que els 4,2 km de túnel que resten per excavar fins Lesseps estiguin acabats el desembre del 2024. A partir d’aquí, restarà finalitzar les onze estacions que es troben en aquest tram (Camp Nou, Campus Nord, Manuel Girona, Sarrià, Mandri, el Putxet, Lesseps, Sanllehy, el Guinardó – Hospital de Sant Pau, Maragall, la Sagrera i la Sagrera Estació), construïdes en pous de gran profunditat i estructurades en dos nivells. També restarà fer la instal·lació de les vies i de la resta d’equipaments. La previsió és que el tram es pugui posar en servei a partir del 2027.

Ara, les obres s’estan fent a sota el passeig de Manuel Girona, a uns cinquanta metres sota el terra i, a mesura que la tuneladora vagi avançant, aniran agafant més profunditat, segons detalla David Prat, secretari general d’Infraestructures de la Generalitat. Tal com indica, el mètode d’excavació “fa que pràcticament el terreny no es mogui gens”. “Estem parlant de deformacions de l’ordre de mil·límetres, per tant, no es notarà res en superfície”, assegura.

Les obres del tram central de la línia 9 de metro es van reprendre el passat mes de juny després de més d’una dècada anys aturades, i és el que ha de connectar La Sagrera amb Zona Universitària.

En el seu conjunt, l’L9 està concebuda per funcionar com una ronda de Dalt en metro, i enllaçar Can Zam (Santa Coloma de Gramanet) amb l’aeroport del Prat. Actualment, té 37 quilòmetres en servei els seus trams nord (Can Zam-la Sagrera) i sud (Zona Universitària-Aeroport del Prat).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Amposta augmentarà la presència policial per frenar els furts

AMPOSTA
urbanisme

El nou POUM perfila com serà la ciutat d’aquí a mig segle

Tarragona
educació

La UPC oferirà el grau de Medicina a partir del 2026

BARCELONA

Reivindiquen l’herència de la gastronomia marinera femenina

roses

L’Escala vol definir un Pla Local de Joventut amb la participació

l’escala
medi ambient

Mataró canvia de lloc els peixos del Parc Central per la sequera

mataró

La UAB aprova un pla per assolir la neutralitat climàtica el 2030

Cerdanyola del Vallès
MEDI AMBIENT

El GironaNat recupera basses pluvials i en crea de noves

girona

Rècord de validacions a TMB coincidint amb Sant Jordi

Barcelona