Infraestructures i serveis

Retiren la locomotora accidentada a Vila-seca

Les tasques per apartar l’altre tren es duran a terme aquesta nit quan finalitzi el servei

Els tècnics han retirat cap a les 13.30 hores d’aquest dilluns la locomotora de mercaderies que diumenge va xocar contra un tren regional a Vila-seca (Tarragonès) i va causar 29 ferits, cinc d’ells greus. A causa de la complexitat del treballs i per tal de no interferir en la circulació de trens ni a la mobilitat dels viatgers, aquest dilluns a la nit, quan finalitzi el servei (cap a dos quarts de dotze), es duran a terme les tasques per retirar el tren que va resultar envestit per la locomotora. Hi participaran una vintena de tècnics de Renfe, un tren buit de la serie 448 i un tren-taller. En concret, pel costat Tarragona s’acoblarà el tren de la sèrie 448 i al costat contrari (sentit Reus) ho farà el tren- taller. El tren sinistrat es portarà a Tarragona per procedir amb la reparació dels danys.

Les tasques tindran una durada d’unes quatre hores, ja que el trasllat fins el taller es realitza a pas de persona.

El xoc es va produir cap quan faltaven deu minuts per les deu de la nit. La locomotora va envestir el tren regional, que cobria el trajecte entre Barcelona i Tortosa i en el qual viatjaven unes 75 persones. La màquina, segons ha informat Ferrocarrils de la Generalitat, és de la seva propietat, encara que estava llogada a la companyia Cargometro, formada al seu torn en un 51% per FGC i un 49% per Captrain.

Els trens de mercaderies que operen amb l’empresa Cargometro circulen sota la llicència ferroviària i el certificat de seguretat de Captrain, empresa a la qual també pertanyen els maquinistes.

Captrain, segons informa la seva pàgina web, és l’antiga COMSA Rail Transport i actualment pertany a la Societat Nacional de Ferrocarrils Francesos (Grup SNCF).

Segons FGC, la locomotora acabava de sotmetre’s a tasques programades de manteniment de perfilat de les rodes. El sindicat de maquinistes SEMAF sosté que li van fallar els frens (probablement la part mecànica i no l’elèctrica), segons el seu coordinador de comunicació, Teodoro Moreno, que ha elogiat la “professionalitat” de tots dos maquinistes, ja que el de mercaderies, a més d’activar els sistemes d’emergència, va avisar de seguida el centre de comandament, que va canviar la senyalització per alertar el de passatgers. El maquinista del regional també va activar els sistemes d’emergència i va contactar immediatament amb el centre de comandament, cosa que li va permetre advertir els passatgers que xocarien.

Un total de 29 passatgers van haver de ser evacuats a centres sanitaris, sis d’ells en estat greu a diversos centres hospitalaris, segons el Sistema d’Emergencies Mèdiques. Aquest dilluns al matí, els ferits més greus han anat rebent l’alta i ja només resta una persona ingressada a l’Hospital Vall d’Hebron.

També cap a les sis del matí d’aquest dilluns s’ha restablert la circulació ferroviària, tot i que només per una via, cosa que causa retards que poden superar els 30 minuts a les línies R-14, R-15 i R-16, segons informa Renfe. L’altra via romandrà inoperativa fins que no finalitzin les tasques de retirada del tren Regional.

L’accident l’investiguen els Mossos d’Esquadra, Adif, Captrain i també el sindicat SEMAF, col·laborador habitual de la Comissió d’Investigació d’Accidents Ferroviaris, òrgan depenent del Ministeri de Transports. Moreno ha demanat aquest matí una “investigació exhaustiva i independent” amb l’objectiu d’“analitzar bé la cadena de causes i ajudar a prevenir-les”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Nou episodi en la guerra per les terrasses

Barcelona
El millor camp per on córrer
crònica

El millor camp per on córrer

Memorial sota els pantans

Barcelona
Societat

L’Ajuntament de Badalona no paga i l’únic centre públic d’acollida tancarà

Badalona
SOCIETAT

Creen la comissió del Pacte per la Ronda de Dalt que decidirà els usos en el tram cobert

barcelona
Societat

Mor el periodista José Antonio Sorolla

Renovaran sis depuradores i col·lectors a tres urbanitzacions

TERRASSA
MEDI AMBIENT

Comencen les actuacions prèvies per a la restauració ambiental del meandre de Flix

FLIX
trànsit

L’enxampen a 195 km/h en una carretera limitada a 90

Ciutadilla