Infraestructures i serveis

La superilla a l’Eixample farà créixer la congestió

Un estudi del RACC xifra en un 55% l’increment de cues de trànsit el 2030

El projecte de superilla de l’Eixample pot fer incrementar la congestió de trànsit a Barcelona fins a un 55% l’any 2030, segons un estudi elaborat pel RACC amb l’objectiu d’avaluar l’impacte en la mobilitat que tindrà el projecte que preveu reduir l’espai que ocupen els vehicles privats i crear més àrees verdes. L’estudi, que s’ha fet a partir de més de 46.500 observacions de vehicles i d’enquestes a 800 conductors de turismes que tenien l’Eixample com a destinació, calcula que quan es desplegui la primera fase dels eixos verds, el 2023, les cues de vehicles al districte arribaran gairebé als 20 km de longitud, un 26% més que actualment.

L’estudi indica que el 80% dels vehicles que arriben a l’Eixample procedeixen de fora de Barcelona i conclou que el 70% dels conductors que accedeixen a l’Eixample no veuen el transport públic com una opció adequada per a la seva mobilitat. Set de cada deu usuaris enquestats admeten que estarien disposats a deixar el cotxe a casa si el transport públic millorés el servei, si augmentés la congestió o si la xarxa ciclista fos més segura. D’entre ells, un 43% afirma que es decantaria pel transport públic si hi hagués més freqüència, major cobertura, si les tarifes fossin més baixes o si poguessin aparcar de manera gratuïta i segura a l’entorn de les estacions. És per això que l’estudi indica que l’aplicació de restriccions del trànsit ha d’anar acompanyada de mesures alternatives de mobilitat. Caldria identificar les àrees de Catalunya i de la regió metropolitana d’on provenen conductors de vehicles privats que es dirigeixen a l’Eixample i que actualment estan mal connectades a la xarxa de transport públic i implementar mesures concretes de millora de l’accessibilitat. En el cas de la distribució de mercaderies proposa incorporar un nou sistema que doni alternatives a la pèrdua de la funcionalitat dels xamfrans, per exemple a través de la creació de microplataformes per agilitzar les operacions de càrrega i descàrrega i evitar que aquests vehicles ocupin els eixos verds i les places. Pel que fa als veïns i comerciants, insta a fer-los partícips dels canvis, sobretot abans de la implementació completa de la primera fase.

El president del RACC, Josep Mateu, va reclamar durant la presentació del projecte que la implantació de la superilla de l’Eixample coincideixi amb noves millores del transport públic. “El que no pot ser és començar a posar les restriccions el 2023 quan ja sabem perfectament avui que no hi haurà alternatives de transport públic”, va argumentar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

MEDI AMBIENT

El temporal Nelson es “menja” part de la platja de Sant Sebastià de Barcelona

BARCELONA
SOCIETAT

Marxen de l’edifici ‘El Barco’ d’Esplugues els dos últims veïns que hi quedaven

ESPLUGUES DE LLOBREGAT
economia

L’IVA del gas deixa de ser reduït i torna al 21% a partir de dilluns

barcelona
SOCIETAT

Els taxis de Sitges s’adhereixen al servei conjunt del Garraf

Sitges
transports

Tallada la L4 del metro entre les estacions de Bogatell i la Barceloneta

Barcelona
Societat

El servei d’atenció a víctimes de violència masclista de l’Eixample obrirà el 2026

Barcelona
societat

Retencions intermitents a l’AP7 per l’operació sortida

barcelona
societat

Optimisme a la recta final de la temporada a les estacions d’esquí

Rialp
FIGUERES

Es duplica en 6 anys el nombre de diagnòstics d’AOS severa a l’Alt Empordà

FIGUERES