Les rodes no són per a l'estiu

L'Ajuntament de Castelldefels limita el pas de bicicletes, patins i monopatins al nou passeig marítim perquè no pertorbin el pas dels vianants. Molt ciclistes i patinadors desconeixen la nova norma i d'altres es queixen de discriminació i reclamen un carril bici a la carretera

Fer esport al costat del mar té un al·licient especial: les vistes són maques i la brisa és agradable amb aquella aroma de salnitre. És el que pensen molts ciclistes, patinadors i persones que van a córrer pel passeig marítim de Castelldefels. I els que opten per caminar i per passejar. Des d'aquest estiu han afegit un trajecte més a la seva activitat, l'anomenat segon tram del passeig marítim de Castelldefels, que transcorre entre el mar i les cases entre els carrer 9 i el República Argentina i paral·lel a la carretera. Per a persones com Pedro Alemany és perfecte, ja que aquest veí recorre cada dia 15 quilòmetres amb bicicleta entre el port Ginesta i Viladecans, d'anada i tornada i sense deixar el passeig marítim. Però ja sap que s'exposa a una multa, perquè l'Ajuntament ha prohibit el pas de les bicicletes, patins i monopatins en el nou tram de les deu del matí a les set de la tarda. Això pel que fa a l'estiu, mentre que a la resta de l'any el pas està restringit els caps de setmana de les deu del matí a les tres de la tarda. L'Ajuntament ho ha decidit així perquè el passeig és estret, de menys de cinc metres –el Ministeri de Medi Ambient, emparant-se en la llei de costes, no va permetre fer-lo més ample– i considera que el pas de bicicletes i patins pot provocar accidents amb els vianants. Alemany es mostra indignat: «El passeig hauria de ser per a tothom, i més a l'estiu», per la qual cosa creu que hi ha una discriminació envers els ciclistes. «Amb aquesta mesura em veig obligat a sortir a la carretera, justament al tram on hi ha els bars i restaurants i on el trànsit és més perillós», assenyala, mentre defensa que el civisme dels uns i els altres és suficient perquè tothom hi pugui conviure.

Altres usuaris no es mostren tan bel·ligerants, tot i que sí sorpresos per la nova mesura. Alguns la van descobrir per aquest diari, com l'Ana, una patinadora atreta pels encants de la platja i que creu que s'hauria de reservar un espai per als patinadors. O el Raül, veí de Viladecans que va a la platja de Castelldefels tant a córrer com amb la bicicleta. «Quan corro les bicicletes no em molesten, i com a ciclista penso que el millor seria un carril bici a la carretera perquè ningú ens atropelli.» El desconeixement de molts usuaris el provoca el fet que el segon tram del passeig marítim es troba entre dos trams construïts abans: el que acaba al port Ginesta, que ja és a Sitges, i el que connecta amb el de Gavà. En cap d'aquests trams es limita el pas a bicicletes i patins, i per això molta gent se sent confosa amb el canvi de reglamentació. «A més, els cartells són poc visibles, ja que molts estan col·locats en els carrers laterals», destaca Rubén Darío, un altre ciclista que reclama un carril bici tot i que no li sembla malament la limitació en el nou tram. Fins i tot vianants com l'Ignacio, que va a la platja cada dia des de Sants per caminar una estona, es veuen sorpresos pel fet que no es deixi circular a ciclistes i patinadors. «Em resulta estrany que no hi hagi un carril bici», diu.

L'Ajuntament de Castelldefels assenyala que la policia local no està multant ningú per circular per aquest passeig. Només es fan advertiments i des que es va obrir, a principis de l'estiu, s'han registrat 200 avisos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
administracions

Noves protestes de la Policia Local de Mataró al ple

mataró

Adjudiquen les obres de reparació de la sèquia Monar

GIRONA
societat

Sanció de 900.000 euros a Renfe per l’avaria de Gavà de fa un any que Adif va atribuir a un llamp

barcelona

Fan una estada al Trueta per identificar necessitats clíniques

girona
Infraestructures i serveis

Les obres d’adaptació a l’intercanviador de Verdaguer començaran a la tardor

Barcelona

El paper dels mercats per anar cap a un sistema alimentari sostenible

GIRONA
Medi ambient

Fomenta el reciclatge de l’oli domèstic amb una campanya als centres cívics

Lleida

Enderroquen l’edifici de l’Escola de Vela de Platja d’Aro

PLATJA D’ARO

Campclar i Sant Salvador, els barris més preocupants per a la Guàrdia Urbana de Tarragona

Tarragona