Cinc morts en accident en tretze hores

Detenen el xòfer d'un camió que, per una maniobra irregular, va causar la mort de dues persones en un xoc a l'Arboç

Dimecres a la tarda, a les 18.43, dos turismes van xocar frontalment al quilòmetre 148 de l'eix transversal, dins del terme municipal d'Artés, al Bages. De resultes de la topada va morir a l'acte un ocupant d'un dels cotxes, un home marroquí de 50 anys veí de Manresa. Dues persones van resultar ferides molt greument i una d'elles, una dona de 74 anys veïna de Manlleu, que anava en l'altre cotxe, va morir al cap de poc a l'hospital Sant Joan de Déu de Manresa.

Ahir a un quart de sis del matí, un xoc entre un camió i un turisme a l'N-3450, a l'Arboç, va provocar la mort dels dos ocupants del cotxe: un home espanyol de 42 anys i una dona portuguesa de 45 anys, tots dos veïns de Castellet i la Gornal. Els Mossos van detenir el conductor del camió, un home de 53 anys, que va resultar il·lès, acusat d'un delicte d'homicidi imprudent, ja que es va considerar que havia estat el culpable de la col·lisió per haver fet una maniobra prohibida.

Quan faltaven uns minuts per les vuit del matí, una altra persona va morir en xocar frontalment un cotxe i una furgoneta a l'N-420, al terme municipal de la Fatarella. La persona morta era el conductor de la furgoneta, i el conductor del turisme, que va resultar ferit, va ser traslladat a l'hospital de Móra d'Ebre.

Dos ferits en un xoc a Serinyà

Dues persones van resultar ferides en un xoc frontal entre dos turismes ahir al matí a la C-66, al terme municipal de Serinyà. L'accident va passar cap a dos quarts de nou del matí i va provocar retencions durant unes quantes hores en els dos sentits, mentre s'anava donant pas alternatiu per enretirar els vehicles i netejar la via. Els dos ferits són un home, que conduïa un Ibiza que hauria envaït el carril contrari, i una dona, que anava amb un Mitsubishi Montero. Aquesta última va quedar atrapada a l'interior del vehicle i posteriorment la van traslladar en helicòpter a l'hospital Trueta de Girona. L'altre ferit va ser traslladat en ambulància a l'hospital Asepeyo de Sant Cugat del Vallès.

Segons fonts policials, l'home que conduïa un Ibiza circulava en direcció a Banyoles quan, per causes que es desconeixen, va envair el carril contrari i va xocar frontalment contra un Mitsubishi Montero, conduït per una dona, que circulava en direcció oposada. Com a conseqüència de l'impacte aquest segon vehicle va caure uns metres més enllà de la vorera, en una zona amb vegetació i al mateix costat on circulava, sense endur-se la tanca de protecció. «Ha hagut de volar uns metres», assenyalava un dels treballadors encarregats de treure la ferralla.

RACC i SCT discrepen

El RACC va advertir ahir al govern que la reducció de l'accidentalitat a les carreteres implica ara millorar la seguretat de la xarxa viària, com s'ha fet en altres països europeus, com ara Alemanya i Holanda. «La millora de la infraestructura és un factor clau per avançar en la reducció de l'accidentalitat», va explicar el director de la Fundació del RACC, Miquel Nadal. Ara bé, el director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya, va assenyalar que el govern aposta més per impulsar mesures per controlar o reduir la velocitat, perquè l'excés de velocitat és un dels factors més recurrents en l'accidentalitat. Per tant, es continuarà la política de controlar, tant amb radars com amb presència policial, que es respectin els límits de velocitat establerts. L'any 2000 a Catalunya hi havia 12 víctimes mortals d'accident de trànsit per cada 100.000 habitants. Des de llavors la taxa de víctimes s'ha reduït a sis morts per cada 100.000 habitants, gràcies a la major conscienciació dels conductors, a l'aplicació de reformes legals, a l'augment dels controls d'alcoholèmia i a la millora de la seguretat dels vehicles, entre altres mesures.

Carreteres amb risc

Segons el darrer estudi de l'Eurorap, elaborat per diversos clubs automobilístics europeus entre els quals hi ha el RACC, el tram de la C-31 entre el Prat de Llobregat i l'Hospitalet de Llobregat és el punt de la xarxa viària de Catalunya on hi va haver més accidents entre el 2006 i el 2008. En segon lloc, se situa el tram de la ronda litoral que enllaça Montgat i el Prat de Llobregat i, després, la C-55 entre Monistrol de Montserrat i Manresa. Pel que fa als trams amb més risc d'accident –una altra variable que analitza l'estudi–, hi ha la Gi-512, entre Tordera i Maçanet de la Selva, en primer lloc; la Gi-550, entre Arbúcies i Sant Hilari Sacalm, en segon, i en tercer lloc, la BV-5108, entre els municipis de Cardedeu i Cànoves i Samalús.

D'aquest últim Eurorap, se n'extreu que el risc de tenir un accident mortal o greu a les carreteres catalanes s'ha reduït entre el 2006 i el 2008 un 18,4% respecte al trienni anterior.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.