Política

ICV-EUiA proposa allargar el tramvia al Baix Llobregat

Planteja un traçat que connecti Sant Feliu, Molins de Rei, Sant Vicenç dels Horts i i Pallejà tot passant per quatre polígons industrials

Beneficiaria el comerç local i la mobilitat dels treballadors

La irrupció del tramvia en la campanya electoral no és exclusiva de Barcelona. ICV-EUiA ha desenterrat l'ampliació del Trambaix, inclosa en el pla director d'infraestructures 2011-2020, i l'ha reformulada proposant que s'allargui des de Sant Feliu de Llobregat fins a Pallejà. Un traçat de 8,5 quilòmetres i nou estacions que milloraria la proposta de la Generalitat, que preveu l'ampliació des del Consell Comarcal fins a l'intercanviador de Quatre Camins, situat als afores de Sant Vicenç dels Horts.

Els ecosocialistes van presentar ahir la seva proposta, que consisteix en l'extensió del tramvia per l'interior de Sant Feliu fins a Molins de Rei, Sant Vicenç dels Horts i Pallejà. Candidats d'ICV-EUiA d'aquestes quatre ciutats, així com Arnau Funes, el coordinador comarcal, van defensar que aquestes quatre ciutats configuren una subcomarca dins del Baix Llobregat. “Agrupen 108.000 habitants, més que moltes comarques catalanes, i diversos serveis comarcals. Aquestes persones s'han de poder desplaçar amb un transport més amable i ecològic”, va defensar Pere Garcia, candidat d'ICV-EUiA a Molins de Rei. Els veïns de Pallejà i Sant Vicenç tenen com a referent comercial Molins de Rei i Sant Feliu, però aquestes ciutats no acaben d'estar ben connectades per transport públic. El candidat molinenc va destacar que el tramvia serviria per dinamitzar el comerç local, concentrat ara al centre. A més, hi ha quatre polígons industrials. “La proposta no és només nostra, també de sindicats i treballadors que reclamen una millor accessibilitat amb transport públic”, va assegurar Funes.

El traçat proposat, a grans trets, començaria a Sant Feliu sobre una llosa que cobriria les vies del tren, seguiria per l'N-II fins entrar a Molins, es desviaria pel passeig Canal per seguir per un nou pont sobre la B-23, el riu, les vies del tren d'alta velocitat i l'A-2 fins entrar a Sant Vicenç. Transcorreria pel centre del municipi i circularia per la carretera BV-2002 fins al centre de Pallejà. Pel camí, passaria pels polígons industrials del Molí dels Frares, Can Ricart, el Pla i les Grasses. Un traçat que coincidiria amb parades de tren i autobusos, fet que permetria la interconnexió, i que parteix amb un escull d'entrada: és imprescindible soterrar les vies de tren a Sant Feliu. Un soterrament amb projecte i pressupost –120 milions d'euros– pendent només, segons l'alcalde i candidat d'ICV-EUiA, Jordi San José, de “la voluntat de l'Estat i la Generalitat”.

LA FRASE

Volem un transport ecològic que serveixi per desplaçar-nos amb tranquil·litat i que dinamitzi el comerç
Pere Garcia
Candidat d'ICV-EUiA A Molins de REi


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

POLÍTICA

Jaume Veray serà el candidat del PP per Girona

GIRONA
sud-àfrica

La comissió electoral exclou l’expresident Zuma de la cursa electoral

barcelona
portugal

Luís Montenegro anuncia la composició del nou govern

barcelona
terrorisme

Estat Islàmic crida a fer atacs a Europa i els EUA per Gaza

barcelona

Sílvia Paneque tornarà a ser la cap de llista del PSC

GIRONA
argentina

Els insults de Milei a Petro provoquen una crisi diplomàtica amb Colòmbia

barcelona
Política

Mor Conxita Tarruella, històrica d’Unió

guerra a gaza

El TIJ exigeix a Israel que deixi d'impedir l'accés d'ajuda humanitària

barcelona
Política

Mor Joe Lieberman, l’exsenador estatunidenc que volia acabar amb la violència dels videojocs