Opinió

Lletra petita

Insostenibles

“Tant el MWC com el Hard Rock són gegantins. A un tots s’hi agenollen i a l’altre ens maregen fent veure el que a cada partit li convé, com la B-40, que fluctua entre túnel i carrer

Catalunya i, sobretot, Barcelona sempre han avançat a cop d’esdeveniment des de la complicitat pública i privada, tant si era puntual i n’estirava els beneficis, com els Jocs Olímpics, com si és perllongat en el temps, com el MWC i el complex d’oci de la Costa Daurada. Només cal veure els nervis quan Madrid fa perillar la F1 a Montmeló. I probablement és la millor manera d’avançar que hem sabut trobar en la cotilla de l’Estat espanyol. El congrés de tecnologia digital duu 95.000 visitants, genera 9.000 llocs de treball directes i més de 460 milions de negoci, en només quatre dies. Per limitacions mediambientals i de consum que hi hagi, l’impacte en el transport, el trànsit, etc. el fa poc sostenible, malgrat que tothom s’apunta a promoure’l, fins i tot els comuns a través de l’exalcaldessa Colau, a qui no cal recordar el canvi de posició sobre el congrés. Un altre dels projectes/esdeveniments podria ser el Hard Rock projectat al Camp de Tarragona. La tramitació de l’autorització mediambiental ha restat congelada al calaix del govern ben bé un any en espera de majories polítiques més favorables, o desfavorables. La vicepresidenta Vilagrà fa bandera que no hi haurà diners per al projecte –només faltaria, perquè en principi és d’un privat– i així s’excusa en el fet que el govern només pot anar tramitant el permís. O van trair els electors l’any 2023 o ho faran el 2024, però d’entrada ERC s’hi oposava. Una oposició tan revisable com la dels comuns, que ara patiran el pressing per aprovar el pressupost. I permissiva com la del PSC, que ha permès que s’alenteixi el pla director i el torna a reclamar per al 2024, malgrat que no se citi a l’acord pressupostari. Es pot marejar tant l’inversor que al final se’n cansi, i no seria el primer. I també els ciutadans, que també se’n cansen, de tanta giragonsa, i s’acaben abstenint. Perquè tots som conscients que els túnels d’Olesa a Viladecavalls inaugurats de la B-40 són una via ràpida, i no serà fàcil fer-los confluir en una ronda urbana sense convertir-la en poc sostenible, també.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia