Un altre greuge per a Catalunya

En poques setmanes el Ministeri de Foment ha tancat els plans de Rodalies de Madrid i de Catalunya. Des del principi hi havia la sospita que el de Madrid era millor... bàsicament perquè s'hi destinaven 1.000 milions d'euros més. Però aquesta dada podria no ser definitiva perquè la valoració de la inversió també ha de dependre de com s'inverteixen els diners. Ara, però, un informe de l'entitat Promoció del Transport Públic (PTP) despulla la realitat i mostra que, com ha passat històricament, el pla de Rodalies és un altre greuge per a Catalunya. La PTP és una entitat que va planificar un pla de transport ferroviari que va ser assumit per dos partits del govern i per CiU com a propi... i, per tant, és un referent en aquest terreny. L'estudi és demolidor però posa sobre la taula el que és una obvietat: que a moltíssima gent li surt més a compte desplaçar-se amb cotxe que amb transport públic i que això només no és així a la primera corona metropolitana de Barcelona. La Generalitat assumirà ara Rodalies... però serà una xarxa que no compleix els requisits necessaris per ser competitiva, i aquest, a banda d'evitar els desgavells actuals de funcionament, ha de ser un dels seus primers objectius.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.