Editorial

La difícil suspensió del Mobile

La decisió de GSMA, empresa responsable de l’organització del Mobile World Congress, de suspendre la celebració de la fira, arran de l’alerta provocada pel coronavirus de Wuhan i sobretot arran del degoteig de baixes importants que ha generat entre les principals empreses del sector, és una notícia d’impacte per a Barcelona i per al mateix Mobile. Més enllà del respecte escrupolós que cal tenir per la decisió de les empreses de no venir i també per la decisió dels responsables de l’esdeveniment, que finalment han decidit suspendre’l, cal valorar els missatges tant de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) com del Departament de Salut del govern català, en el sentit que en aquests moments no hi ha cap motiu ni cap dada objectiva des del punt de vista sanitari que aconselli la no celebració del Mobile.

La decisió, llargament debatuda en els darrers dies, no ha estat gens senzilla per als organitzadors i tindrà unes repercussions econòmiques molt importants, que podrem analitzar més en calma els pròxims dies. Els organitzadors s’han hagut de debatre, entre, d’una banda, la psicosi que s’estén com una taca d’oli davant el risc de contagi del coronavirus i, de l’altra, la certesa racional que aporten l’absència de casos de contagi a Catalunya i la preparació del sistema català de salut per detectar, aïllar i tractar qualsevol cas que es pugui produir. Al capdavall l’interès empresarial i la pressió que suposa l’absència de bona part de les marques més potents del sector ha acabat decantant la balança, per damunt de les indicacions de les autoritats sanitàries, en el joc d’equilibris que els responsables de GSMA han hagut de fer abans de prendre la decisió definitiva amb el rigor exigible.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia