Opinió

‘Lohengrin’ a l’oasi

Si bé s’ha parlat de desert cultural perquè els museus viuen una lleugera somnolència, no pot afirmar-se el mateix de les galeries i fundacions que es dediquen a l’exhibició d’obres artístiques, que estan ben despertes.

Seria el cas del MEAM (Museu Europeu d’Art Modern). Fins al 5 de març, llueix l’exposició Lohengrin: arte y ópera. Com és sabut, Barcelona va ser una ciutat wagneriana des del 1862. El Liceu fou un dels teatres europeus que van representar òperes de Richard Wagner. La més recent fou l’estrena del nou Lohengrin el març del 2020, a càrrec de la directora del Festival de Bayreuth, la besneta del músic, Katharina Wagner. Amb motiu d’aquest debut, es va convocar un concurs de pintura en què la temàtica havia de girar al voltant del Lohengrin, escrit a Dresden el 1848.

A més de les obres guanyadores, la mostra aplega 49 treballs seleccionats per la mateixa Katharina Wagner, en col·laboració amb el director del Museu Richard Wagner i el Gran Teatre del Liceu. Amb la intenció de reunir diferents disciplines –teatre, música i pintura– se’ns ofereix aquesta iniciativa. Passegem, doncs, per les sales del MEAM amb tot el desplegament de llum i bellesa que contenen.

Barcelona



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.