On falla el sistema?
Em considero un professional relativament competent, i crec que els meus col·legues són molt competents. Em dedico a l’ensenyament.
Començo a tenir la pipa una mica plena dels teòrics que ens volen fer creure que ara sí que han descobert com s’ha d’ensenyar significativament, avaluar per competències, fer servir una visió constructivista i generar entusiasme personal intern per l’aprenentatge, sense que ni ells mateixos aconsegueixin fer mai cap ni una d’aquestes coses que prediquen a les sessions que fan arreu del país.
Algú ha trobat un teòric dels “nous sistemes avaluatius”, per exemple, que ho apliqui al que fan, en concret, amb nosaltres? Venen amb un Power Point, sovint amb faltes i espifiades, són més clàssics que els mestres més rancis que jo havia tingut, i res més. Ah! I quan citen –com si fossin la Bíblia– el Decret 185/2015 o l’Ordre ENS/108/2018, ja m’estan venint ganes de posar-me a riure. Descobrint-nos la sopa d’all! Som obedients, però algú ens pot ajudar, sisplau? Cal salvar el sistema d’ensenyament de qualitat que teníem al país, i tenim molta feina a fer. No podem perdre el temps: allibereu-nos dels “traficants de novetats”.
Girona