Empreses

Bardinet inverteix cinc milions a Gelida i prepara una compra internacional

ADAPTACIÓ. La planta on la filial espanyola del grup francès produeix Rom Negrita i Rom Pujol s'adaptarà en els propers mesos per digerir la nova adquisició

L'any 2009, quan al sector baixaven les vendes, Bardinet creixia més d'un 12%

Bardinet

treballadors

95

facturació 2009

98,3 M€

botelles venudes

6,5 M


Bardinet España, la filial del grup francès amb el mateix nom, que fabrica i distribueix begudes espirituoses (les que no són ni vi ni cervesa), entre les quals hi ha Rom Negrita o Whisky Peche, ha planificat una inversió de 5 milions d'euros entre aquest any i el 2011. Part d'aquesta dotació anirà destinada a adaptar la planta de producció que tenen a Gelida (Alt Penedès), per pair l'absorció d'una firma francesa del sector que ultima el grup. El president de Bardinet España, Jean Paul Bouyat, explica que es tracta d'una operació que s'està gestionant des de la seu del grup a França però en la qual participarà financerament la filial amb seu a l'Alt Penedès. Bouyat prefereix no revelar més detalls de l'operació en espera que s'acabi de concretar.

Mentrestant, però, la filial ja ha engegat el seu pla de millores a les instal·lacions de l'Alt Penedès focalitzades en la creació d'una nova cadena d'embotellament, nous dipòsits i una nau nova al costat de l'existent que donarà prou capacitat per incorporar els nous productes que incorporaran al prop d'un centenar de begudes que ja tenen en cartera.

La situació de paràlisi en què viu el país en general i el sector de l'hostaleria en particular no és el context millor, però Bardinet creu que la manera de sortir-ne és reinvertir els beneficis en el creixement de l'empresa i continuar apostant pel sector. Aquests dos principis els han donat, fins ara, prou estabilitat i sobretot múscul financer per no aturar-se. «Sempre hem intentat fer totes les estratègies de millora i creixement mitjançant l'autofinançament i en aquesta ocasió volem que sigui així també», afegeix Bouyat.

Tot i que tot no tot ha estat bufar i fer ampolles els dos darrers anys, Bardinet ha nedat contracorrent en comparació amb les xifres del sector. Malgrat la caiguda de vendes a l'hostaleria, la firma ha pogut compensar els seus ingressos amb les millores de les vendes als supermercats. Sobretot pel canvi de consum entre els més joves, que com que no es poden pagar les copes en el bar beuen a casa. De fet, l'any 2009, les vendes d'un dels productes històrics de la companyia, Rom Negrita, van créixer un 16%.

En part per aquest èxit en el rom daurat i la incorporació d'una beguda nova al mercat: un vodka caramel·litzat nou sota el nom Gecko, el global dels ingressos de Bardinet España també va créixer un 12,5%, fins arribar a una facturació de 98,3 milions d'euros.

Aquest any, però, la tendència no està sent tan bona. Bouyat calcula que tenen un creixement de poc més del 3%. «La situació econòmica és molt dolenta encara i a més el mal temps tampoc ha ajudat gens», insisteix el president de l'embotelladora.

Així mateix, les perspectives de recuperació de la inversió que va suposar el 2009 la compra de Gecko per 12 milions s'han allargat de 3 a 5 anys. «No ens preocupa trigar més, l'important és disposar de més productes innovadors amb millors marges», diu Bouyat.

Una de les vetes fortes de Bardinet és el mercat de frontera, és a dir, la venda a les botigues situades prop de França. Actualment representa el 20% de la seva facturació, més del que ven a Carrefour a tot l'Estat espanyol.

Bardinet es va crear a Llemotges (França) l'any 1857, i es va introduir a l'Estat espanyol des de Gelida a principis del segle XX. L'any 1993 Bardinet es va integrar al grup la Martiniquaise, un dels principals grups de les begudes espirituoses.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia