Economia

Ciclisme

Tour de França

El Tour deixa la Val d'Aran sense llits lliures

L'Aran es prepara per rebre la desena etapa del Tour de França, el 10 de juliol. L'organització de la prova ciclista més famosa del món ha escollit Vielha com a punt de partida d'una de les atractives etapes de muntanya, en concret de la que tindrà l'arribada a l'estació andorrana d'Arcalís.

A Vielha s'establirà el centre de coordinació del dispositiu de seguretat. Prop de set-cents Mossos d'Esquadra s'encarregaran de blindar la prova, en coordinació amb la Policía Nacional, la Guàrdia Civil, la Gendarmeria francesa i la policia andorrana.

Les restriccions de trànsit començaran el 9 de juliol a l'N-230, de la boca sud del túnel a Vielha, i l'N-141 fins a Bossòst, amb la circulació restringida. A la nit, hi haurà “pas selectiu” d'algun vehicle amb necessitats importants.

Pel Síndic d'Aran, Carlos Barrera, l'esdeveniment “serà útil” per a l'economia de la comarca (35.000 euros d'impacte només pels 1.000 llits que reserva l'organització). A banda, “no hi ha cap llit disponible en un radi de 70 quilòmetres de la Valh d'Aran”, diu Barrera.

El Tour cobra una tarifa habitual de 130.000 euros a les ciutats que volen organitzar una etapa. En aquest cas, com que Vielha té una posició estratègica per poder acabar a Andorra, la xifra s'ha rebaixat fins als 80.000 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat
Informació especial

Zentinel MDS, l’‘start-up’ que ajuda a digitalitzar la maquinària antiga