Empreses

Anytime Fitness vol obrir 100 centres a Catalunya en 5 anys

La franquícia nord-americana de gimnasos de proximitat es va instal·lar al país l'any passat i ja té nou locals a Barcelona

Els centres s'integren en barris perquè el client no s'hagi de desplaçar gaire

La nord-americana Anytime Fitness, la franquícia líder en gimnasos a escala mundial, va entrar al mercat català l'any passat, on actualment té nou centres a la demarcació de Barcelona i s'ha marcat l'objectiu de tenir-ne cent d'aquí a cinc anys. La seva referència és Austràlia, on en sis anys van obrir cinc-cents clubs.

“L'èxit del nostre model és que tenim gimnasos no per a esportistes sinó per a gent normal, que és conscient que s'ha de cuidar i que sap que amb vint minuts d'exercici en fa prou. Aquest usuari no anirà mai a un gimnàs que tingui lluny de casa”, explica Rod Hill, delegat Fitness per a Espanya i Portugal d'Anytime Fitness, que té la seu al costat d'un gimnàs del Poblenou de Barcelona. Aquesta companyia, afegeix, va revolucionar el món dels gimnasos als Estats Units amb un model que ha exportat a l'Àsia i Europa: “Fem com el sector de l'alimentació, passant dels grans gimnasos en centres comercials allunyats de la ciutat a gimnasos de proximitat integrats en barris cèntrics perquè l'usuari no hagi de fer grans desplaçaments. I a més, oberts les 24 hores dels 365 dies de l'any.”

La partida més elevada de la inversió d'obertura són els costos d'adequació del local, i per això augmenta el nombre de franquícies que requereixen locals de mida petita o mitjana, com aquesta, amb una mitjana de 500 metres quadrats. Hi ha tots els aparelles essencials per posar-se en forma, però s'eliminen les pistes d'esports de pala i raqueta, piscines i altres elements que no utilitzen habitualment la majoria d'usuaris.

Menys costos. En ser petits, les despeses de lloguer també baixen i les despeses de personal també, perquè les necessitats queden cobertes amb un director, un assistent, dos entrenadors i el personal de neteja. El 50% dels franquiciats tenen més d'un gimnàs.

A més, els socis d'un gimnàs poden utilitzar qualsevol altre centre de la cadena del món sense haver de pagar res més, ja que disposen d'una clau mestra.

L'empresa considera que les franquícies de nivell mitjà, que requereixen menys de 500.000 euros d'inversió, són les més rendibles, especialment a Espanya, i assegura que amb una inversió menor als 120.000 euros, el franquiciat d'Anytime Fitness amortitza un gimnàs de 1.000 socis en tres anys, ja que pot donar uns beneficis anuals d'entre 500.000 i 600.000 euros amb un 40%-50% de despeses. Els franquiciats han de pagar un cànon d'entrada de 29.000 euros mensuals i una quota mensual de 500 euros. Cada centre posa les seves tarifes, però l'empresa recomana que la quota mensual dels clients estigui entre 39,99 i 49,99 euros.

El responsable de la companyia a Espanya explica que ara és un bon moment per invertir en una franquícia, ja que torna a haver-hi crèdit, per als que amb la crisi han vist que cap feina és segura i decideixen posar el seu destí en les pròpies mans. “Un franquiciat és un emprenedor light, que pot muntar un negoci sense tenir experiència perquè té el franquiciador al darrere, i en el nostre cas força garantia que se'n sortirà perquè el risc és mínim: només falla un 1% dels clubs que s'obren”, diu. Aquesta cadena obre un centre cada dia de mitjana i té més de 2.800 gimnasos a tot el món.

Sector en alça. Les franquícies en el sector dels esports són un mercat a l'alça. Segons l'informe del 2014 de l'Associació Espanyola de Franquiciadors, a Espanya hi ha 670 franquícies de 19 empreses diferents relacionades amb el fitness, xifra que contrasta amb els 4.544 establiments franquiciats de 60 empreses del sector de l'alimentació.

A Catalunya hi ha 10.732 establiments franquiciats per 288 marques, el 27,4% de tot Espanya, segons MundoFranquicia Consulting. L'any passat, aquestes franquícies van facturar 6.123 milions d'euros, van invertir 1.319 milions d'euros i sumaven 66.461 llocs de treball.

En el conjunt de l'Estat espanyol, els franquiciats facturen més de 20.000 milions d'euros. Un 81% de les marques (766 cadenes) no superen els 120.000 euros de cost d'obertura, mentre que només 38 cadenes requereixen inversions que superen els 300.000 euros.

Quatre franquícies espanyoles es troben entre les 100 més rendibles del món, segons la llista elaborada per la consultora francesa Franchise Direct. La més ben situada és DIA, que ocupa el lloc número 15, seguida per la marca No + Vello (41), Naturhouse (70) i Montaditos.

Fundada a Minneapolis, és la segona franquícia mundial en el rànquing de la revista ‘Entrepreneur', que li havia atorgat la primera posició el 2014 i valora la facturació, la satisfacció del franquiciat i el potencial de creixement del sector.
Facturació
600 M$
Centres
2.804
Any de fundació
1992
Objectiu

Locals per als que no són ‘musculitos'

Hill assegura que Catalunya és un bon lloc per obrir franquícies de la marca perquè el 25% de la població fa exercici, molt per sobre de la mitjana mundial del 15% i només superada per l'estat nord-americà de Colorado. “I per què el 75% restant no va al gimnàs? Perquè a molts no els agrada anar als grans gimnasos amb el típic musculitos d'entrenador.” El fundador de l'empresa, Chuck Runyon, ha explicat els seus mètodes de gestió de gimnasos en el llibre Working out sucks! (Fer exercici és un pal).

El seu delegat a Catalunya comenta que la pujada de l'IVA dels gimnasos del 10% al 21% va ser una “bestiesa” perquè si la gent fa salut s'estalvien despeses de sanitat, i posa l'exemple que a Florida les companyies d'assegurances paguen als seus clients part de les quotes del gimnàs perquè saben que els surt més a compte.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Anytime Fitness vol obrir 100 centres a Catalunya en 5 anys

Publicat a

[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona

El debat per internalitzar el servei, en suspens

barcelona
economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona
economia

Puig s’estrena a borsa amb una pujada superior al 4%

barcelona