Empreses

Pilma obrirà dos espais d'articles de viatge d'alta gamma

La firma de decoració busca locals a llocs turístics de Barcelona i de Tarragona per vendre objectes de luxe per a viatgers. Obrirà un nou establiment a Madrid

La firma Pilma disposa de quatre establiments a Barcelona i un
a Madrid

L'empresa catalana de decoració, que disposa de quatre establiments a Barcelona i un a Madrid, preveu l'obertura “tan aviat com sigui possible” de dos establiments Pilma Travel, espai especialitzat en articles de viatge de luxe. La idea, segons explica Pau López Barceló, copropietari de l'empresa de tercera generació familiar, és obrir “els dos centres en indrets molt concorreguts pel turisme estranger d'alt poder adquisitiu”.

Un dels indrets de la possible ubicació de Barcelona podria ser la Rambla o bé algun indret de Ciutat Vella. “Busquem indrets on hi ha molt turisme i que estiguin sota la influència de creueristes”, diu Pau López, que porta personalment l'àrea d'expansió del negoci. Tarragona seria la segona ubicació, precisament perquè és una zona d'alta presència de joc, oci o turisme gastronòmic. Tant una ciutat com l'altra responen al perfil de fort creixement de l'arribada de turistes rics asiàtics. De fet, la creació de Pilma Travel respon a la necessitat d'ubicar aquest tipus d'establiments en indrets amb molts visitants, sobretot asiàtics, nord-americans i russos.

Aquestes serien dues noves botigues després de la inauguració de l'espai obert a Madrid, de 240 metres quadrats, situat en ple barri de Salamanca. Pilma treballa amb firmes internacionals de complements de viatge com ara Rimowa, Brics, FPM i Porsche Design. “Volem convertir aquests establiments en un destí indiscutible per als amants dels viatges amb estil”, explica Pau López Barceló.

Els plans immediats de l'empresa són l'obertura de tres nous establiments, dos sota la insígnia Pilma Travel i un de convencional a Madrid. Però no acaba aquí el nou pla per créixer. Precisament els germans López Barceló volen potenciar la distribució dels seus productes a través dels diversos representants que tenen distribuïts per l'Estat espanyol. Però no només això, sinó que també volen crear una botiga en xarxa. “Estarà en condicions a finals d'enguany o a principi del 2016”, explica Pau López. També estan dinamitzant les xarxes socials i la posada en marxa d'un nou web.

Pilma, que factura 15 milions d'euros, preveu obtenir un creixement del voltant d'un 20% enguany. Dóna feina a 60 treballadors i, a més, disposa d'una vintena de col·laboradors repartits per Europa amb tasques de distribució comercial.

L'empresa té l'origen als anys trenta, quan la família d'origen aragonès es va establir a Barcelona i va fundar una petita ebenisteria al centre de la capital catalana. Els primers anys l'empresa es va dedicar a la producció de mobiliari d'oficines. Però va ser als anys setanta quan Pilma va fer un gir de 180 graus en el negoci i va ampliar a l'àrea comercial l'activitat industrial que tenia fins llavors. La primera botiga va néixer el 1974. Però la gran aposta va arribar amb l'obertura de l'establiment de la Diagonal de Barcelona, un local amb més de 2.000 metres quadrats on ja es va poder mostrar l'autèntic estil en el mobiliari de decoració d'aquella Barcelona de finals del segle XX. El 2003 va obrir un nou espai, Pilma Outlet, precisament al local on havia començat com a petita ebenisteria als anys trenta.

En l'actualitat els dos germans copropietaris del negoci tenen tasques complementàries. Ricard López Barceló va crear en la dècada dels noranta la línia de productes pròpia, englobats sota la marca PLM Design. L'empresa també col·labora amb arquitectes i dissenyadors internacionals. Pau López ha estat l'artífex de la consolidació i l'expansió de l'empresa de decoració catalana.

Facturació

15 M€

Treballadors

80

Any de fundació

1930

L'empresa té l'origen als anys trenta en un petit taller d'ebenisteria. Però va ser en la dècada dels setanta que va fer el gir cap a la venda d'objectes de disseny.
aparador que mira Al carrer

Satisfacció per la Diagonal

“Ara els nostres aparadors donen veritablement al carrer”, explica Pau López Barceló, que hi afegeix que “només el primer dia d'acabar les obres ja vam observar més afluència de gent a la botiga”. Així s'explica el copropietari de Pilma davant l'opinió de si ha quedat bé o no la reforma d'una de les avingudes més conegudes del món. En funció d'aquestes obres, l'establiment Pilma ja va canviar els objectes exposats de l'aparador en funció de la gent que passejava pel carrer. Fins i tot ara hi ha un aparador al segon pis.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona

El debat per internalitzar el servei, en suspens

barcelona
economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona
economia

Puig s’estrena a borsa amb una pujada superior al 4%

barcelona