Empreses

Estal dissenya ampolles ‘premium' per a rom i ‘cachaça'

L'empresa guixolenca d'envasat entra en el mercat sud-americà i es prepara per vendre als països de l'est europeu

Dissenya envasos per diferenciar els productes de 800 clients de 15 països

Estal Packaging, especialitzada en el disseny i producció d'envasos de vidre de qualitat, continua la seva expansió internacional entrant en el mercat sud-americà, on comercialitzarà envasos de rom a Guatemala, Nicaragua, República Dominicana, Cuba i Puerto Rico. L'objectiu de la companyia guixolenca és exportar tots els productes d'alta gamma del sector, destacant i cuidant amb detall la personalització de cada un dels envasos amb models de col·lecció premium. A més, Estal Packaging també preveu expandir-se a Colòmbia i Brasil amb solucions de packaging per a destil·lats com la cachaça produïda a la zona, producte per al qual va començar a comercialitzar fa un any i mig l'envàs de Capucana de l'espanyola Global Premium Brands.

L'expansió es farà des de l'oficina de Miami, des d'on se serveix el mercat dels destil·lats de la costa est dels Estats Units, on en té una altra a Napa per als productors de vi californians. Estal també té delegacions a França, Portugal, i la Xina. Gerard Albertí, el seu gerent, explica que a Sud-amèrica està sent molt ben rebuda perquè hi ha grans marques amb grans produccions, com Brugal, “amb moltes ganes de vendre a Europa, que necessiten envasos de qualitat i estaven una mica abandonats per part dels grans envasadors”.

Estal no fabrica els envasos, sinó que encarrega a una vintena de proveïdors la producció dels més de 2.000 models que té dissenyats en vins, escumosos, destil·leria, olis, vinagres, conserves, cosmètica i perfumeria. En el seu origen, Estal era una comercialitzadora d'envasos italians de vidre especial, però això limitava el seu mercat pràcticament a l'Estat espanyol i l'any 2000 va fer el pas cap al disseny de col·leccions pròpies per poder exportar més.

Gerard Albertí explica que el fet de no ser fabricants és un dels trets diferencials de l'empresa, que li aporta una flexibilitat molt necessària en sectors com l'oli i els destil·lats, on els canvis són constants per la necessitat de diferenciar-se que tenen els productors. Té al voltant de 800 clients a 15 països, als quals proveeix envasos de vidre especial de totes les capacitats, des de miniatures de 4 centilitres a garrafes de 30 litres, amb tots els tipus de tancaments i possibilitat de personalització des de les 5.000 unitats. La companyia té un equip de disseny propi, però es basa molt en dissenyadors externs “per tocar totes les vessant” i fins i tot ara està projectant una ampolla en col·laboració amb un arquitecte.

L'empresa va facturar l'any passat 20 milions d'euros i aquest any preveu augmentar les vendes un 12% gràcies, en gran part, a l'exportació. El 50% de la facturació prové de mercats exteriors. Entre els principals països on ven Estal Packaging hi ha Itàlia, Alemanya, Portugal, Turquia, Tunísia, Grècia, el Marroc, Uganda, Benelux i els Estats Units. Ara treballa també per entrar als països de l'est d'Europa, “un mercat on fa temps que estem fent gestions i on esperem vendre en els propers mesos”, explica Alberti, L'expansió a Sud-amèrica i l'est europeu s'engega després que a final de l'any passat es va firmar un acord de distribució en exclusiva per exportar al Regne Unit i a Irlanda, a través del seu soci Rankin Brothers & Sons, el proveïdor britànic líder en aquest mercat de solucions per a tapament de begudes.

En l'aposta per la innovació Estal Packaging no es limita a oferir als clients envasos que els ajudin a diferenciar-se, sinó que col·labora amb ells en investigació de nous productes, i per exemple ara estan provant de fer un rom blau.

Surers “de tota la vida” -amb fàbriques des del segle XIX-, els Albertí van compaginar la producció de taps a dues fàbriques catalanes i una de francesa i la d'envasos fins a l'any 2008, quan van vendre Subertap al grup Corcho del País per passar a dedicar-se exclusivament al packaging per al sector alimentari. Ara venen anualment uns 50 milions d'ampolles per a productes de gamma alta.
Facturació
20 M€
Treballadors
30
Any de fundació
1995
Innovació

Tap antireompliment d'envasos de gamma alta

Estal ha patentat el GPI, el primer tap antireompliment per a boca amb sistema de doble obturació, adaptat a tots els models d'ampolles i totalment personalitzable. Adreçat bàsicament al món de la destil·leria i l'oli, aquest tap ha permès a l'empresa tenir entrada a alguns grans clients, com la ginebra Martin Miller's, amb la col·lecció Closures by Estal, una solució davant el perill que les ampolles siguin omplertes amb begudes d'inferior qualitat.

Una altra innovació de l'empresa són els envasos de la col·lecció DobleAlto, ampolles d'alta gamma amb el tret diferencial de tenir una doble altura a la base, “cosa que aconsegueix realçar la imatge de l'ampolla i aportar exclusivitat al contingut”.

Per a Capucana es va dissenyar una ampolla “amb formes sinuoses que recorden les de la canya de sucre”, d'on procedeix el seu contingut. El tap és de fusta intencionadament sobredimensionat, que “evoca l'origen natural de la ‘cachaça' i aporta calidesa al ‘pack'. La mida excepcional del tap perllonga la continuïtat de la forma i corona el conjunt fent que l'ampolla destaqui enfront d'altres begudes de la seva classe”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

OCDE

L’OCDE eleva tres dècimes la previsió de creixement del PIB espanyol

economia

Banc Sabadell puja a borsa mentre el País Valencià veu perillar la seva seu

barcelona
economia

Els llocs de treball al Vallès Oriental van a l’alça el primer trimestre de 2024

GRANOLLERS
estats units

La Fed no cedeix i manté els tipus en el seu nivell més alt dels darrers vint anys

barcelona
CONFLICTE LABORAL

La plantilla de Llansà talla la N-260 i manté la vaga en defensa dels acords

LLANÇÀ

Roses rep el primer dels nou creuers que hi passaran aquesta temporada

roses

Mig miler de persones demanen reduir la jornada laboral

girona
economia

El BBVA garanteix el seu “compromís total amb Catalunya”

barcelona
economia

Clam per “menys jornada i millors salaris” en un Primer de Maig marcat pel 12-M

barcelona