Empreses

Infraestructures que s'inflen

Buildair, dissenyador i constructor d'estructures inflables, ha esdevingut una referència en el sector aeronàutic

Si una infraestructura té una data de caducitat, no cal bastir-la amb ferro i ciment, la podem inflar. La firma Buildair, de Sant Joan Despí (Baix Llobregat) ha esdevingut en 14 anys d'activitat una referència en la construcció d'infraestructures inflables per a ús civil i militar, amb clients com ara Airbus i EADS-Cassidian.

La companyia, tot i diversificar la seva activitat entre diversos sectors (aeronàutica, defensa, emergències, esdeveniments), el cert és que està guanyant pes en l'aeronàutic, sobretot després que l'any passat construís per a la Lufthansa Technik –filial de manteniment de l'aerolínia alemanya- un hangar a Getafe (Madrid) de 4.300 m², el més gran del món.

Enguany, com informa José Antonio Sanz, director comercial de Buildair, “la previsió és que el sector aeronàutic continuarà sent el principal, amb diversos projectes que es tancaran en el primer semestre, però també n'hi ha d'altres per a defensa”. En tot cas, com insisteix, “el sector de l'aviació és el que més creix, sobretot en el segment de manteniment aeronàutic”. En aquest segment apareixen grans oportunitats, atès que les empreses de manteniment, que normalment són contractades per a períodes de tres a sis anys, encarreguen un hangar inflable, molt més barat que un de ferro i ciment i per al qual no s'ha de demandar un permís d'edificació, amb la qual cosa tots els temps del projecte s'escurcen.

Tot i que l'empresa en el passat també va competir en el sector d'esdeveniments, no és ara mateix la seva prioritat, ja que la crisi ha reduït considerablement la demanda i la competència d'empreses locals és més evident, ja que les estructures inflables són més petites i d'enginyeria més senzilla. Cal recordar, però, que en aquest àmbit Buildair es va fer càrrec de les infraestructures inflables en la celebració d'una carrera de fórmula 1 a Sepang (Singapur). Altres segments en què opera l'empresa són l'industrial (construcció i rehabilitació) i el d'ajut humanitari i emergències.

Polivalència.

Buildair és una empresa polivalent, capaç d'oferir a una ONG un pont inflable lleuger, que es pot usar en una missió humanitària, que s'instal·la sense grues ni grans treballs sobre el terreny, però també, i d'aquí ve el seu renom al mercat, de bastir grans hangars per a grans firmes, amb una gran capacitat de resistència als elements, com l'aire i la neu, per complir amb escreix amb els estàndards de seguretat. L'hangar de Getafe, per exemple, està dissenyat per suportar velocitats del vent de 90 km/h més el marge de seguretat, mentre que en un altre hangar construït per la firma, a Budapest per a Lufthansa, la resistència és a velocitats de 120 km/h més el marge de seguretat, i supera d'escreix la normativa Eurocodi que fixa la UE. Buildair ha fet valdre la gènesi tecnològica d'una companyia que va vinculada a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), amb experts del Centre Internacional de Mètodes Numèrics en Enginyeria (Cimne), autoritats en el càlcul d'estructures i l'arquitectura tèxtil. Un exemple de l'R+D que incorporen els projectes de Buildair el dóna un pont de 14 metres de longitud, que suporta 20 tones, amb només cinc tones de pes, i que només requereix vuit operaris per ser muntat, sense que calgui fer servir maquinària pesada. Disposa, a més, d'un sistema modular per muntar i desmuntar. Buildair ha anat cultivant la seva tecnologia de disseny d'estructures amb mètodes finits, en què es redueixen en petits elements per tal de redefinir-les tot estudiant les interaccions amb els elements meteorològics.

“Competim amb empreses que també dissenyen estructures lleugeres, però metàl·liques, amb la qual cosa no poden aportar la portabilitat que sí que aporten els nostres dissenys”, explica José Antonio Sanz. Ara per ara, l'empresa de Sant Joan Despí està plenament abocada al mercat exterior, que suposa el 100% de les vendes.

La companyia té representació a països com ara els EUA, el Canadà, Singapur, les Filipines, Polònia, Índia, els EAU, Taiwan, Israel i Xile. Com comenta Sanz: “Al mercat espanyol, podria haver-hi alguna possibilitat que cristal·litzés algun projecte al llarg de l'any, però el cert és que en aquest moment les perspectives de negoci les dipositem en els mercats exteriors.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona

El debat per internalitzar el servei, en suspens

barcelona
economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona