Empreses

La Brava Beer acut al micromecenatge per multiplicar per vint la producció

Necessita 270.000 euros per fabricar a l'engròs la cervesa d'autor gironina

El projecte combina qualitat artesanal amb competitivitat industrial

La companyia cervesera de Girona La Brava Beer ha obert a través de la plataforma de micromecenatge (www.crowdcube.es) una ronda de finançament per aconseguir 270.000 euros en un màxim de seixanta dies, amb l'objectiu de poder multiplicar la seva producció per 20.

Dirigida per tres emprenedors que van crear fa tres any una start up amb 3.000 euros, la producció de La Brava Beer es comercialitza en 40 punts de venda entre bars, restaurants i botigues del Baix Empordà i el Vallès Occidental. Amb la seva ampliació de capital i 80.000 euros de finançament que ha aconseguit de l'empresa pública Enisa, La Brava pretén entrar en una producció de grans volums i guanyar quota de mercat, dins i fora de Catalunya, amb una cervesa molt superior pel que fa a la qualitat respecte de les cerveses convencionals i competitiva en el preu.

La Brava va començar a produir i vendre cervesa d'autor –elaborada amb recepta pròpia- a mitjan del 2013, després que un dels tres actuals socis, Cesc Aliart, elaborés cervesa artesanal per a familiars i amics en un laboratori de casa seva. Des d'aleshores, i en divuit mesos, ha venut més de 15.000 unitats en ampolles i 250 unitats en barrils de 30 litres, i ha facturat un total de 77.000 euros. Per a aquest 2015, la companyia espera vendre més de 300.000 ampolles i convertir-se en la cervesa de referència a les comarques de Girona, un territori “amb un gran potencial gastronòmic però en el qual hi ha un buit de mercat: la cervesa gironina de qualitat”, assenyala Sergi Carmona, un altre dels socis.

“Vam començar fent cervesa artesanal, però sempre hem tingut clar que volíem entrar en una producció de grans volums, combinant el millor de l'artesanal en termes de qualitat i el millor de la industrial pel que fa al volum i el preu”, explica Aliart. Les dues cerveses que elabora La Brava Beer són d'estil pilsen, originari de Txèquia, i han arribat a un acord per fabricar-la a les instal·lacions d'una empresa d'aquest país, a la població de Pilsner, amb matèries primeres de les comarques gironines amb uns temps de fermentació i maduració de dos mesos –com en el cas de les cerveses artesanals. D'altra banda, gràcies als sistemes de filtratge i pasteurització, la cervesa de La Brava és un producte homogeni i estable, que no presenta diferències en les remeses.

Socis actius. Pel que fa a les condicions d'inversió, La Brava distingeix entre inversors de classe A (a partir de 30.000 euros) i inversors de classe B (a partir de 100 euros). Un dels seus principals objectius és que entre quatre i sis inversors de classe A adquireixin més de la meitat del capital ofert per la companyia i s'incorporin com a socis estratègics actius, amb capacitat de decisió en el pla de desenvolupament i amb dret a designar i cessar un membre del consell d'administració. La Brava vol que aquests socis siguin actius i que aportin les seves experiències i coneixement. Els socis minoritaris, per la seva banda, gaudiran dels drets econòmics privilegiats de la classe B, amb descomptes i regals de producte. Si l'operació té èxit, els nous accionistes tindran el 20% del capital de la companyia. En deu dies, ja s'han captat 20.000 euros de 21 inversors i Paco Sánchez, el tercer soci, explica que no s'han plantejat la hipòtesi que no s'aconsegueixi l'objectiu, ja que la recerca de capital no es limita al microfinançament, sinó que també s'estan mantenint converses amb empresaris gironins i barcelonins i no es descarta l'entrada de capital de business angels o altre tipus d'inversió privada. En aquest sentit, es va fer una presentació al fòrum Economistes BAN.

Bona part de l'ampliació de capital es destinarà a màrqueting i merchandising. “Volem que tothom conegui una marca gironina però amb visió global”, explica Carmona. De fet, ja s'han interessat pel producte distribuïdors de la resta de l'Estat espanyol i europeus, que estan en espera que comenci la producció industrial a Pilsner, ja que amb el projecte de creixement s'ha deixat de fabricar de manera artesanal.

Facturació

77.000 €

Socis

3

Any de fundació

2012

El terrassenc Cesc Aliart és el creador de les cerveses que va començar a fabricar a casa per als amics. El gestor Sergi Carmona, de Sant Feliu de Guíxols, el va convèncer de convertir en empresa el que havia començat com un joc, i després es va afegir al projecte Paco Sánchez, també de Terrassa, enginyer de telecos i responsable de TIC.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona

El debat per internalitzar el servei, en suspens

barcelona
economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona