Empreses

Esquiades.com engega un portal per fugir dels paquets de baix cost

L'empresa també gestiona Buscounchollo.com i va facturar un 25% més el 2014. Ara busca oferir altres opcions a part de gangues

Som bastant lleugers i això ens permet ser competitius

Entrar a les oficines des d'on es gestionen els negocis d'Esquiades.com i de Buscounchollo.com és com teletransportar-se a l'aula d'informàtica d'una universitat. Quasi mig centenar de persones aparentment molt joves concentren la mirada en la pantalla del seu ordinador mentre teclegen rítmicament. “Som 44 treballadors i la mitjana d'edat de la plantilla és de 27 anys”, informa Nacho Vallina, responsable de comunicació i de desenvolupament de negoci d'aquesta empresa que va tramitar 100.000 reserves de viatges el 2014 i va arribar a una facturació de 31 milions d'euros.

Ocupen dues sales bessones, de 100 metres quadrats cadascuna, al Tecnoparc de Reus i ja s'han reservat també l'habitació veïna perquè l'ampliació de les dependències de treball serà imminent.

Sense por.

La falta d'espai ve motivada pel nou projecte que té al cap Rafa Fuertes, un economista de 35 anys que és fundador i únic soci del negoci. “Volem entrar en un terreny on ja hi ha molts competidors però on encara hi veiem un nínxol”, avança.

Si fins ara Viajes para ti, ja sigui sota la marca Esquiades.com o sota Buscounchollo.com, s'havia especialitzat a facilitar escapades a la neu i propostes de viatges a baix cost, des d'aquest estiu el desafiament passarà per la incorporació dels paquets convencionals de vacances a la seva oferta de productes. “Vam néixer oferint a molt bon preu paquets d'hotel i forfet per esquiar. Hem crescut oferint gangues, viatges i hotels a molt bon preu. Però no li donàvem al client la possibilitat de triar un destí, simplement li dèiem quines opcions de viatge tenia a molt bon preu. Ampliar la nostra oferta i fer possible que el client trobi al millor preu el destí on vol anar serà el repte a partir d'ara”.

La idea ja està madura, “preferim no revelar encara quin serà el nom comercial perquè estem acabant de registrar-nos”, i representarà un increment de plantilla que anirà de sis a deu treballadors en funció de com arrenqui i de com vagi evolucionant el projecte. “Anirem poc a poc i si ens equivoquem no passa res”, diu Fuertes.

Més personal.

“Acceptem quasi tot tipus de perfils, no demanem una formació específica. Tenim molta gent jove que ja es va formant un cop comença a treballar amb nosaltres”, afegeix Nacho Vallina.

L'embrió de tot plegat, Esquiades.com, s'ha convertit en “el referent a l'Estat espanyol” de la reserva de paquets per anar a la neu. Les estacions del Pirineu, Sierra Nevada i Andorra (Esquiades.com té una petita delegació en terres andorranes) no tenen secrets per a aquesta empresa que, abans d'arrencar la temporada, negocia directament amb els hotels per tenir capacitat de maniobra a l'hora de fixar preus en les seves ofertes.

Més oferta.

L'estacionalitat pròpia de la neu i l'infranquejable condicionament meteorològic (“sempre depens del temps i, si un any pel pont de desembre encara no ha nevat, ja és un mal any. Encara que després nevi a la gent li costa canviar el xip”) va portar l'empresa a ampliar l'espectre. El naixement de Buscounchollo.com va marcar un punt d'inflexió perquè abans del 2010 la plantilla no superava la desena de treballadors.

Des de llavors el repuntament ha estat constant i en el darrer exercici, de 2013 a 2014, la facturació va fer un salt del 25%. “Pot semblar que creixem molt però, en realitat, quan creixíem més era al principi perquè veníem de molt avall”, raona Fuertes (vegeu peça adjunta). “Creixes en producció però no en marges perquè aquest és un sector molt competit i els preus sempre es van ajustant”, matisa Nacho Vallina.

Rafa Fuertes revela que “el nostre avantatge és que hem anat poc a poc i tenim una estructura de costos força baixa. Som bastant lleugers i això ens permet ser competitius. Per això ens atrevim a entrar ara en un sector on la competència és brutal”.

Cada reserva que entra en el sistema allotja, de mitjana, 2,45 persones i l'últim mes la despesa mitjana per reserva ha estat de 167 euros. “Ara pujarà perquè s'acosta Setmana Santa.”

Nascuda com un gestor de reserves per anar a la neu (Esquiades.com ha estat la marca que ha fet popular l'empresa), el desenvolupament de Buscounchollo.com va propiciar un salt exponencial de la xifra de negoci i va permetre entrar en el terreny de la desestacionalització. Ara, un nou repte s'acosta.
Facturació
31 M€
Treballadors
44
Any de fundació
2002

Passió per emprendre

Rafa Fuertes confessa que té els coneixements justos de programació “per no perdre'm quan els informàtics m'expliquen alguna cosa de les seves”. Ell és economista de formació i, tot i la seva joventut, comanda una empresa de facturació milionària i pot explicar sense necessitat d'haver de recórrer a manuals d'autoajuda que l'èxit empresarial camina, a vegades, sobre una prima i tremolosa corda fluixa. “El primer any que vaig posar en marxa Esquiades.com vam facturar 66.000 euros. Hi vaig perdre calés.” Nacho Vallina apunta que “ho recordo perfectament. Et vas posar a llegir un llibre que es titulava Com sobreviure a la fallida d'un negoci online”.

La venda per internet de viatges i estades a la neu no era el primer negoci que intentava Fuertes. “Per sort tenia diners per anar tirant”, indica, per recordar que llavors el que li donava bona rendibilitat era l'organització de revetlles musicals i festes de Cap d'Any.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona

El debat per internalitzar el servei, en suspens

barcelona
economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona