Economia

opinió

Catalunya és indústria i treball

«A Nissan hi ha acció sindical i pla industrial»

El Primer de Maig arriba en un context de forta recessió econòmica i destrucció d'ocupació amb greus conseqüències sobre l'economia dels treballadors i treballadores, sense una perspectiva clara del final d'aquest procés. En vista d'aquest escenari s'ha instal·lat en els treballadors una crisi de confiança en el sistema economicofinancer mundial i s'ha generat la paràlisi dels fluxos de capitals.

Som conscients de l'abast internacional de la crisi i de les limitacions dels diferents governs per abordar-la, però des de la USOC defensem la necessitat d'apostar per sectors productius, que siguin menys volàtils i aportin més valor afegit. Catalunya és un país industrial per excel·lència i en aquest sentit hem de denunciar que els últims anys de bonança econòmica no hagin repercutit en l'enfortiment del sistema productiu.

El moviment sindical té un repte i un paper protagonista en la situació actual. L'aposta pel teixit industrial existent, pel seu manteniment i la seva adequació futura és prioritària, així com la necessitat d'exigir mesures que evitin la destrucció d'ocupació i redueixin la temporalitat laboral. La USOC, a través de la seva organització en els centres productius, està disposada a negociar la viabilitat i el futur de les indústries i els serveis a Catalunya.

El conflicte de Nissan ha estat un clar exemple en què hem combinat encertadament l'acció sindical de rebuig a una mesura traumàtica d'acomiadaments amb la negociació d'un pla industrial que conté compromisos en nous productes, en volums productius, en inversions i en ocupació, intentant adequar la companyia a una dimensió competitiva i de futur.

El procés de Nissan va consistir en primer lloc a convèncer la multinacional que la via de la discussió i de la negociació és molt més rendible que la de la confrontació, entenent que les posicions de les parts han de conjugar-se per aconseguir el millor acord possible.

USOC entén que la reestructuració abusiva plantejada per Nissan l'any passat s'havia d'afrontar des de la unitat sindical, deixant al marge el que ens diferencia i capitalitzant els punts de coincidència per tal d'assolir propostes sòlides i possibilistes. És cert que no hem tancat encara la negociació a Nissan, bàsicament la que fa referència a càrregues de treball i ocupació necessària, però és indubtable que estem en millor situació que fa uns mesos pel que fa a la viabilitat de la companyia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El Pla de Doctorats Industrials celebra 10 anys amb més de 800 projectes desenvolupats

barcelona
DinàmiG selecciona candidats per a Simon
Olot

DinàmiG selecciona candidats per a Simon

Raquel Sánchez assegura que Catalunya és el territori que rebrà més despesa del ministeri de Transports

madrid

La Cambra de Comerç xifra en 4.399 milions la inversió estatal no executada a Catalunya els últims 8 anys

barcelona

Aragonès ofereix Catalunya com “el soci més lleial” per solucionar la crisi dels microxips a Europa

barcelona

Riudarenes escala al segon lloc entre els municipis de més renda de l’Estat

madrid / barcelona

Foment reclama que s’executi el 100% de la inversió dels PGE

barcelona

L’Estat subvencionarà el transport a Catalunya amb 410 milions

madrid / barcelona

Pimec alerta que els comptes poden promoure “la trampa de l’atur”

barcelona