Economia

economia

El Pallars Jussà busca ser més atractiu als compradors

Han traçat un pla, que implica sector públic i privat, i que compta amb una trentena d’accions a desenvolupar en 4 anys

Busquen revertir la percepció de manca d’oferta o preus més cars

Volen que ciutats com Tremp i la Pobla de Segur, i també d’altres amb menys potencial comercial, com Isona i la Torre de Cabdella, siguin la primera opció de compra al Pallars Jussà. Després d’haver detectat una important fuga de compradors cap a d’altres comarques veïnes, i per Internet, com passa a molts indrets de Catalunya, el Pallars Jussà ha traçat un pla per mantenir el comerç a la comarca. És l’Informe de Comerç i Pla de Dinamització Comercial 2024-2027 que planteja una trentena d’accions a desenvolupar en els pròxims quatre anys. Ara, per tirar endavant aquestes accions s’haurà de coordinar el sector públic i privat amb l’objectiu de consolidar el comerç. Per això volen potenciar la professionalització del sector, programar activitats conjuntes i potenciar la marca ’Fem Pallars’ perquè sigui reconeguda pels veïns del Pallars i la gent que ve de fora. En declaracions a ACN, Carme Peix, consultora d’Idra, que ha estat l’encarregada de l’estudi, ha explicat que entre els punts febles que han apuntat els entrevistats hi ha la manca d’oferta a la comarca i la percepció de preus cars. Revertir aquestes sensacions són alguns dels reptes del Pla. L’alcaldessa de Tremp, Sílvia Romero, ha explicat que l’ajuntament ja ha reservat una partida de més de 20.000 euros per fer-ho. Paral·lelament a les accions que planteja el Pla, i que s’hauran de consensuar amb els comerciants, ja s’estan fent accions i ha citat la implantació de guixetes intel·ligents en diferents municipis per a la distribució de comandes que s’instal·laran aviat. Aquesta acció es finançarà amb fons Next Generation del Ministeri d’Indústria i Turisme.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona

L'sportech vol superar marques

Barcelona
Xavier Garcia
director del Tech Tourism Cluster de Catalunya (TTC)

“L’impacte del turisme té resposta des de la tecnologia”

Barcelona
LA CRÒNICA

A l’Expocasió, no val a badar

GIRONA

Comença la reforma integral de l’hotel Best Western Premier CMC, amb dos milions d’inversió

girona

Bumerang, l’‘start-up’ que evita 2.500 envasos d’un sol ús al dia

Barcelona

Empatif s’enfoca a guanyar volum, també amb compres

Manresa
ECONOMIA

Compres i milers de visitants a la fira Expocasió de Fornells

fornells de la selva

Continua la Vaga a la multinacional DXC Technology

girona