Economia

Banc Sabadell impulsa un nou model de banca privada

L’oferta de productes tindrà en compte dos públics objectius diferents
Una enquesta informa que el client demana proximitat i professionalitat

Banc Sabadell ha fet una revisió integral de la proposta de valor del seu model de banca privada, que ara incidirà en dos elements clau, professionalitat i proximitat, tot aprofitant la potència de la xarxa comercial.

El 2020, Banc Sabadell va establir, per tal d’oferir les millors solucions d’inversió en fons, una aliança amb la firma Amundi, líder pel que fa a la gestió d’actius i en tot allò que té a veure amb inversió sostenible. Fundada l’any 2010 arran de la fusió de les activitats de gestió d’actius de Crédit Agricole i Société Générale, Amundi és una empresa francesa de gestió d’actius. Amb 1.653 milions d’euros d’actius sota gestió a finals del 2019, és el gestor d’actius més gran d’Europa i un dels deu gestors d’inversions més importants del món.

Després d’una anàlisi prèvia, el banc va decidir revisar la seva organització, i així millorar la seva proposta de valor en tots els segments, tot atenent el nou context macroeconòmic. Aquest procés de revisió es va iniciar el 2022, i el seu llançament està previst ara. Banc Sabadell ha fet un estudi sobre clients i potencials en què s’ha preguntat pels elements que es consideren clau per a un correcte servei, i n’hi ha dos que han destacat per damunt dels altres: professionalitat i proximitat. Pel que fa a la professionalitat, el client demana que l’atengui un expert que li pugui oferir un bon assessorament econòmic i financer, a més de rendibilitat. A més, el servei ha de ser impecable, amb una gestió ràpida i hiperpersonalitzada, adequada a les seves necessitats.

Pel que fa a la proximitat, els enquestats posen el banquer al centre de la relació, tot demanant-li una connexió personal, en què escolti i empatitzi, a més de garantir-los una discreció total.

Durant els darrers mesos, Banc Sabadell ha desenvolupat un pla formatiu intern amb el qual, a més de reforçar el coneixement específic del segment, s’han transmès les claus del nou model de banca privada: proposta de valor, sistemàtica comercial, potenciació de les sinergies entre xarxes (empreses i xarxa comercial i servicing).

En aquesta revisió integral de la proposta de valor, recolzada en la seva aliança amb Amundi, el gran actiu és la xarxa de banquers: una xarxa ampliada de 482 banquers altament qualificats després de passar per un procés exhaustiu de selecció, que poden exhibir experiència des del 2018 en l’assessorament dels clients. Desplegaran una nova sistemàtica comercial, més integrada al banc, per aprofitar les sinergies amb la resta d’unitats de negoci. L’oferta de productes tindrà en compte dos públics objectius diferents, per poder oferir al client un consell professional i complet: la proposta de valor s’ha dividit en clients amb un patrimoni inferior al milió d’euros (banca privada) i clients amb una quantia d’efectiu disponible superior (banca de patrimoni). Amb el propòsit de garantir l’excel·lència en el servei, s’han revisat tots els circuits operatius i tots els journeys dels clients. També s’hi inclouran noves capacitats tecnològiques perquè el client pugui gaudir de la millor experiència.

Tots els clients rebran, en funció del segment en què estiguin arrenglerats, accés a comptes amb condicions premium, gestió discrecional de carteres, assessorament de carteres, productes estructurats, actius alternatius i accés a fons de tercers, entre d’altres.

El model que es vol potenciar a partir d’ara és el d’una banca privada que uneix la tradició i el saber fer adquirits al llarg del temps per Banc Sabadell en banca privada, la potència de tota l’estructura del banc, amb la xarxa comercial com a punta de llança, i els valors de l’entitat, que es resumeixen en un bon servei.

Preparar la xarxa comercial

Des de l’any 2018, Banc Sabadell ha anat preparant la seva xarxa comercial per poder oferir a tots els clients assessorament i el millor nivell de servei i de protecció per a un inversor.

Ja fa quatre anys que el banc va apostar per formar tot el seu personal amb el nivell II de MIFID, i així garantir un grau de coneixement prou elevat. Cal recordar que MIFID II té com a objectiu reforçar la protecció i la transparència a l’inversor i les normes de conducta, així com les condicions de competència en la negociació i la liquidació d’instruments financers. Està dissenyat per vetllar pel funcionament correcte dels mercats en la formació de preus.

Aquesta preparació es complementa amb les certificacions IDD i LCCI al 100% dels banquers del banc, cosa que els atorga un nivell de coneixement que permet que també puguin informar el client sobre la resta de necessitats financeres, com ara hipoteques o assegurances.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

CCOO convoca diverses jornades de vaga a Llansà

girona
Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona

L'sportech vol superar marques

Barcelona
Xavier Garcia
director del Tech Tourism Cluster de Catalunya (TTC)

“L’impacte del turisme té resposta des de la tecnologia”

Barcelona
LA CRÒNICA

A l’Expocasió, no val a badar

GIRONA

Comença la reforma integral de l’hotel Best Western Premier CMC, amb dos milions d’inversió

girona

Bumerang, l’‘start-up’ que evita 2.500 envasos d’un sol ús al dia

Barcelona

Empatif s’enfoca a guanyar volum, també amb compres

Manresa
ECONOMIA

Compres i milers de visitants a la fira Expocasió de Fornells

fornells de la selva