Economia

El sector de l’automoció exigeix a l’Estat un “pla de xoc” específic per garantir la supervivència

Fabricants, concessionaris, tallers o proveïdors representen el 10% del PIB espanyol i ara estan pràcticament aturats

El sector de l’automoció en el seu conjunt ha exigit al govern espanyol un “pla de xoc” específic amb “mesures urgents” per fer front a la crisi del coronavirus, que ha impactat especialment en un àmbit econòmic que representa el 10% del PIB espanyol i el 9% de l’ocupació.

En un comunicat conjunt, fabricants, concessionaris, tallers o proveïdors parlen del “cessament total de l’activitat productiva i comercial”, cosa que situa al sector en una “situació difícil no només a curt termini, sinó també quan s’aixequin les mesures”.

La restricció de l’activitat ha desplomat la facturació dels tallers un 95% perquè només poden atendre urgències, i ha fet caure prop d’un 70% les matriculacions, xifres que podrien arribar al 90% a l’abril.

Des del sector, asseguren que la crisi econòmica posterior a la pandèmia generarà molta “incertesa” entre els consumidors i les empreses derivada de la seva pròpia “estabilitat econòmica i la seva feina”.

“La temporada turística es dona pràcticament per perduda, amb un impacte devastador per a les empreses de lloguers”, asseguren les associacions en un comunicat conjunt.

Pel que fa a la cadena industrial, també està aturada des del 16 de març, i el sector apunta que encara que es puguin reobrir paulatinament durant el mes d’abril, caldran “mesos per tornar a la plena producció”.

Segons els càlculs del sector, hi ha almenys 350.000 llocs de feina afectats per ERTO a tota Espanya, especialment de fabricants, responsables de components i distribució.

Per això, l’automoció demana mesures de suport “contundents i àgils” per “dinamitzar el mercat i la producció” perquè el sector pugui ajudar a impulsar el conjunt de l’economia.

En concret, demanen que les administracions promoguin la renovació del parc de vehicles i millorin la liquiditat de les empreses, especialment les que són més petites i tenen major risc financer.

També exigeixen “mesures fiscals” per reactivar el mercat, flexibilitat laboral i un impuls per a la inversió i la reconversió cap a la indústria 4.0.

El sector afirma que l’automoció té un “pes específic” molt important en la indústria espanyola i els llocs de feina, i és “clau” per a l’exportació i la balança comercial.

A més, diu, és “fonamental per a la recuperació econòmica pel seu gran efecte tractor sobre multitud d’activitats industrials i de transport”.

La petició està signada, entre d’altres, per Anesdor, ANFAC, Cetraa, Faconauto o Conepa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

La 7a Fira de l’Ocupació del Bages torna amb 24 empreses i més de 200 ofertes de feina

MANRESA
economia

Les exportacions gironines creixen un 11% i les vendes arriben als 706 milions

girona
Orient Mitjà

S&P rebaixa la nota del deute d’Israel per l’escalada de la tensió a la regió

barcelona
economia

L’Íbex baixa un 0,8% per les tensions a l’Orient Mitjà

barcelona
EMPRESA

Carme Torras, premi Manel Xifra a la transmissió de coneixement tècnic i tecnològic

GIRONA
economia

El Port de Mataró acollirà el primer Saló Internacional Nàutic amb una trentena d’expositors

mataró

Reempresa evita el tancament de 440 empreses gironines durant l’última dècada

girona
economia

Henkell Freixenet creix un 4,1% l’últim any assolint 1.230 milions d’euros de facturació

sant sadurní d’anoia
medi ambient

Part de les vinyes del Penedès, en perill de mort, per la sequera

VILAFRANCA DEL PENEDÈS