La Borsa
Més valors
Economia

Sofía Rodríguez-Sahagún

Directora de Transformació Digital del BBVA Espanya

“Treballem per fer una banca digital més personal”

El BBVA es manté al capdavant de la banca mòbil a escala mundial per tercer any consecutiu. Així ho ha publicat la firma Forrester Research en l’informe ‘The Forrester banking wave: global mobile apps summary’

Com es prepara un banc com el BBVA per ser el número 1 tres anys consecutius?

La transformació digital és a l’ADN del nostre banc. Vam iniciar aquesta aposta fa més de deu anys i això és un avantatge competitiu clar. Hem integrat professionals d’àmbits de coneixement molt diferents, fet que, amb una metodologia de treball agile, ens dona la possibilitat de lliurar experiències de valor per als nostres clients. Aquesta nova forma de treball col·loca el client en el centre. És a dir, l’eix de l’activitat són els clients i el seu feedback és la clau dels nostres desenvolupaments i funcionalitats, participen amb nosaltres en àmbits que van des de la conceptualització fins al seu desenvolupament i implementació.

En aquesta ocasió l’informe ha inclòs una sèrie de neobancs i el BBVA se situa per sobre, què ha valorat Forrester per situar el BBVA per sobre?

Sí, aquesta és una novetat d’aquest any. Hi han participat diversos neobancs i, malgrat que Forrester reconeix que aquest tipus de bancs connecten bé amb un públic jove, efectivament s’ha situat el BBVA en una posició superior.

Forrester destaca el treball del BBVA pel que fa a la funcionalitat, quin marge de millora té, en aquest àmbit, el banc?

Sempre hi ha marge per seguir millorant. Seguirem treballant per millorar encara més la usabilitat, la recerques i la navegació perquè el journey dels clients a través de l’app sigui encara més convenient i àgil.

Igualment, Forrester destaca les funcionalitats d’assessorament que integra l’app del BBVA. Quines novetats tenen previst incorporar-hi?

Aquest any hem incorporat una gran novetat entre les nostres funcionalitats: Programa el teu compte, que permet automatitzar certs processos que fins ara es feien de manera manual. Els clients ho han valorat molt positivament, ja que des del seu llançament vam superar les 100.000 regles. Els nostres clients ja disposaven del BBVA Bconomy, que els permet tenir una previsió calendaritzada de totes les despeses.

Quins són els pròxims passos en l’estratègia de transformació del BBVA?

Estem completant els productes i serveis que es poden contractar i gestionar a través de l’app, el que anomenem end to end, en productes com ara assegurances de cotxe i llar. També aprofundirem en la personalització dels serveis, finalment, seguirem apostant per garantir la privacitat i la seguretat per als nostres clients.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Catalunya capta un 14% de l’ocupació del sector solar fotovoltaic

barcelona

Ryanair i els sindicats inicien les negociacions de l’ERO que pot afectar la base de Girona

girona
ECONOMIA

Prodeca insta el sector a crear un ‘lobby’ arran dels aranzels de Trump

“Ja no és només un tema econòmic, sinó de repressió”

barcelona

CaixaBank no descarta fusions a l’Estat però no les veu a Europa

Madrid

El sigil·lós avenç de la nova Ruta de la Seda

barcelona

L’omnicanalitat arriba també a la compra al supermercat

Barcelona

A Europa hi manquen 20.000 dissenyadors

Barcelona
Economia

El Saló Nàutic, Caravaning, Piscina & Wellness i BMP, a Fira