Economia

El govern espanyol, ara a favor del TAV a l’aeroport

El subdelegat de l’Estat a Girona havia qüestionat la seva necessitat

El Ministeri de Foment del govern de Pedro Sánchez també aposta per construir una estació del TAV a l’aeroport de Girona. Després de la polèmica iniciada per les declaracions del subdelegat del govern de l’Estat a Girona, Albert Bramon, fa unes setmanes en què aquest qüestionava la necessitat del reclamat baixador del TAV, sembla que s’ha posat fi als dubtes arran d’una resposta per escrit de Foment a una pregunta parlamentària de Jordi Xuclà, diputat gironí al Congrés, segons informava ahir la cadena SER.

Segons això, el govern espanyol considera fonamental aquesta estació –i no baixador– per entendre l’aeroport de Girona Costa Brava com una quarta pista de l’aeroport de Barcelona, una idea que sembla que ja es dona per acceptada per tothom. L’anterior govern espanyol del PP ja preveia la necessitat d’aquesta infraestructura per desmassificar l’aeroport del Prat i donar més rendibilitat al de Girona.

En aquest sentit, el pla director de l’aeroport, presentat per l’anterior govern popular, ja preveia inversions de 464 milions d’euros a l’aeroport de Girona, entre les quals s’havia d’incloure l’estació del TAV. Aquest pla director, amb horitzó del 2026, preveu que l’aeroport del Prat i el de Girona Costa Brava s’entenguin com un sol sistema aeroportuari.

Precisament, a finals d’aquest mes d’octubre comença la temporada d’hivern a la infraestructura de Vilobí, durant la qual, el nombre de rutes queda molt reduït i l’aeroport gironí experimenta una manca d’activitat molt important.

Tant el sector empresarial gironí com representants polítics insisteixen des de fa anys en la necessitat d’una parada del TAV a prop de l’aeroport de Girona. Fa unes setmanes, i davant els dubtes presentats pel subdelegat del govern espanyol a Girona, el Grup Impuls per Girona (GIG) va emetre un comunicat reiterant, un cop més, la necessitat de l’estació del TAV a l’aeroport que serviria per potenciar l’aeroport i el transport de viatgers a la demarcació.

Els empresaris gironins recordaven que seria el primer aeroport de tot l’Estat connectat amb l’alta velocitat per un cost estimat d’uns 50 milions d’euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

EMPRESA

Carme Torras, premi Manel Xifra a la transmissió de coneixement tècnic i tecnològic

GIRONA
economia

El Port de Mataró acollirà el primer Saló Internacional Nàutic amb una trentena d’expositors

mataró

Reempresa evita el tancament de 440 empreses gironines durant l’última dècada

girona
economia

Henkell Freixenet creix un 4,1% l’últim any assolint 1.230 milions d’euros de facturació

sant sadurní d’anoia
medi ambient

Part de les vinyes del Penedès, en perill de mort, per la sequera

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
Economia

L’acord perquè Chery fabriqui vehicles a l’antiga Nissan es signarà divendres

barcelona
economia

El Govern autoritza a Circuits de Catalunya a adjudicar la gestió a Fira de Barcelona

BARCELONA
Xina

L’economia xinesa creix un 5,3% en el primer trimestre

barcelona
economia

Tesla acomiadarà 15.000 treballadors, el 10% de la seva plantilla global

barcelona