MERCEDES SEGARRA

EMPRESÀRIA

«La crisi és relativa»

Mercedes Segarra ha guanyat el premi a la millor empresària de comerç

Mercedes Segarra (Ponts, 1948) fa 14 anys que està al capdavant de Productos Mercedes, de productes per a la llar. Va començar venent una baieta ecològica per la ràdio. Ara, l'empresa té 300 treballadors, el 60% dels quals són dones, i delegacions a cinc ciutats. Ha guanyat diversos premis. Encara va personalment a les emissores per vendre els seus productes i no té despatx propi.

–D'on va sortir la idea de vendre una baieta ecològica per la ràdio?
–«Vaig demanar un any sabàtic, volia treballar per mi mateixa. Llavors, un amic de Madrid em va recomanar que comercialitzés la baieta ecològica, al provar-la, vaig pensar: ‘Això funcionarà, segur!' En tornar a Barcelona vaig tocar de peus a terra: no havia venut mai res, no tenia venedors, ni local, ni res! Llavors se'm va acudir que podria vendre les baietes per la ràdio i vaig pensar en Radio Teletaxi. Quan ho vaig dir a la meva família, em van prendre per boja.»
–Però vostè estava convençuda que funcionaria.
–«Sí, me'n vaig anar a la ràdio a vendre una baieta que valia 2.000 pessetes! Una bestiesa! Els de la ràdio es van riure de mi. Regalava la baieta a les primeres trucades amb la condició que truquessin l'endemà explicant com els havia anat i així vam començar a vendre, vam poder llogar un local on hi havia primer una, dues, tres persones que venien els productes per telèfon, vam anunciar-nos en més emissores...»
–Explicat així sembla fàcil, però quin és el truc?
–«Crec que la meva forma de ser, sóc molt propera als treballadors, la prova és que no tinc despatx. Som una família, sempre saludo a tothom i la il·lusió que tinc és com la del primer dia, i la contagio.»
–En aquesta empresa hi treballen moltes dones. Com es compagina ser dona, mare i empresària emprenedora?
–«Sí, el 60% de les treballadores són dones, però també hi ha molts homes! I ser mare i empresària es combina com es pot... Amb organització.»
–I la crisi?
–«La crisi és relativa, avui fa sol i tothom compra. Perquè la gent, quan plou, està de mal humor i això es reflecteix en el seu comportament.»
–No ho hauria dit mai.
–«Sí, per exemple, amb el que va passar amb el terratrèmol d'Haití, la gent no comprava, perquè l'Aqualimpia pot esperar, però el que passa en aquell moment, només passa en aquell moment.»


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat
Informació especial

Zentinel MDS, l’‘start-up’ que ajuda a digitalitzar la maquinària antiga