Economia

les inversions de l'estat

La connexió del Camp amb el corredor, encara en espera

El coordinador del corredor mediterrani apunta que, inicialment, no està previst un ramal per aquesta infraestructura

Es preveu que els trams entre Castellbisbal i Vandellòs estiguin acabats l’any 2020

La possibilitat d’enllaçar l’estació del TAP del Camp de Tarragona de Perafort amb els ramals del futur corredor del mediterrani continua sent això, una opció que, de moment, no apareix marcada en el mapa estratègic d’aquest gran recorregut de passatgers i mercaderies. “De moment no està plantejada aquesta opció, tot i que en el futur poden haver-hi canvis en aquest sentit”, va declarar aquest dijous l’actual coordinador del corredor mediterrani, Juan Barios, que va assistir a la Cambra de Comerç per exposar les darreres novetats pel que fa a aquesta infraestructura.

En concret, durant la seva intervenció a l’ens cameral tarragoní, Barios va assegurar que “no sé exactament perquè aquesta és la ubicació de l’estació i, de moment, no està prevista la connexió directa, la qual cosa no vol dir que no es pugui ampliar en un ramal posterior”, va dir el coordinador del corredor, que també va afegir-hi que “coneixem la importància estratègica de l’estació i per aquest motiu estem estudiant noves opcions que complementin el servei que ofereix actualment”. Amb aquests arguments Barios va respondre a una de les preguntes clau per a la connectivitat d’un territori que està pendent de les obres del corredor per poder teixir una estructura de comunicació estable amb l’exterior.

Per aquest motiu, l’actual gestor d’aquesta infraestructura va explicar l’estat en què es troben els trams del corredor que passen per les comarques de Tarragona i, en concret, va aclarir que el tram entre Castellbisbal i Vila-seca, de 86 quilòmetres d’extensió, ara mateix ha complert un 13% de la seva execució total, que està pressupostada en 368 milions d’euros i amb una posada en servei prevista per a l’any 2020. De la mateixa manera, Barios també va detallar que el tram que unirà Tarragona amb Vandellòs estigui llest, en última instància, el mateix 2020.

Durant la seva intervenció, Barios va voler recordar en tot moment que el corredor mediterrani –l’estructura ferroviària que ha de connectar el port d’Algesires, a l’Estat espanyol, fins a Ucraïna– és “una via de transport tant de passatgers com de mercaderies que retallarà l’emissió de gasos que suposa el transport per carretera”. La data límit de finalització que marca la UE per a tot el recorregut és l’any 2030.

LA XIFRA

2030
És l’any
que la UE posa com a límit per finalitzar tots els trams que comprenen el corredor mediterrani


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Les exportacions gironines creixen un 11% i les vendes arriben als 706 milions

girona
Orient Mitjà

S&P rebaixa la nota del deute d’Israel per l’escalada de la tensió a la regió

barcelona
economia

L’Íbex baixa un 0,8% per les tensions a l’Orient Mitjà

barcelona
EMPRESA

Carme Torras, premi Manel Xifra a la transmissió de coneixement tècnic i tecnològic

GIRONA
economia

El Port de Mataró acollirà el primer Saló Internacional Nàutic amb una trentena d’expositors

mataró

Reempresa evita el tancament de 440 empreses gironines durant l’última dècada

girona
economia

Henkell Freixenet creix un 4,1% l’últim any assolint 1.230 milions d’euros de facturació

sant sadurní d’anoia
medi ambient

Part de les vinyes del Penedès, en perill de mort, per la sequera

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
Economia

L’acord perquè Chery fabriqui vehicles a l’antiga Nissan es signarà divendres

barcelona