cultura

Crònica

música

L'explosió musical de Yann Tiersen

Fa uns dies vaig llegir que Yann Tiersen havia perdut el rumb. Que la seva estridència traspassava els límits i ja no en quedava res, de les sonoritats delicades que el van fer triomfar amb la banda sonora d'El fabulós destí d'Amélie Poulain. No esperava escoltar aquell vals melancòlic i juganer, i probablement la multitud que omplia el Barts del Paral·lel tampoc tenien aquesta expectativa. Tiersen presentava dijous al vespre el seu vuitè treball, Infinity, al Festival del Mil·leni, sense pretensions, concentrat a crear una nova dimensió que li permetés experimentar, que és el que sap fer. Hola, qué tal? Una salutació molt terrenal per a tant misteri. El públic, abduït per una atmosfera de vellut, parava atenció a un escenari a vessar d'instruments. Un piano, un banjo, un clavicèmbal, un violí. El nou treball del francès va començar a caminar sense pressa, amb un peu a l'indie, l'altre al rock i una aventura de percussió que recordava Mike Oldfield.

La pluralitat de veus i sons d'A Midsummer's Evening, el primer single, va connectar el públic a un balanceig constant, només interromput pels aplaudiments espontanis cada cop que feia sonar la melòdica o improvisava al violí. La suma progressiva d'instruments, lluny de resultar molesta, generava una sensació de vitalitat inesperada que s'enfilava de terra i s'entortolligava entre les cames de la gent. Un Tiersen nu, entregat, concentrat, creatiu que, inesperadament, va fer una excepció per interpretar La Dispute, una de les peces de la perenne banda sonora. Fa uns anys, el compositor va gastar moltes energies a fugir d'aquella història dolça de nans rodamons però, en el fons, no li calia renegar-ne. Amb Inifinity demostra ser un instrumentista eclèctic, virtuós, capaç d'enganxar el públic a un directe molt personal que encara manté l'essència del primerenc La valse des monstres (1995) però que, senzillament, ha evolucionat lliurement.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ART

El Festival Vadart torna amb més art, música i enologia

Vilajuïga
Bernat Salvà
Periodista i escriptor

“Un llibre de viatges pot tenir la complexitat de la vida mateixa”

Barcelona

Torna el boomerang, l’espai musical inclusiu a la Mirona

salt
música

Eduard Costa publica l’enèrgic ‘Ben amunt’, el primer disc signat amb el seu nom

sant pol de mar
Novetat editorial

Jaume Planas dissecciona la fauna local d’un barri com n’hi ha tants

blanes
Música

Empúries acull un concert de músics exiliats

L’Escala
cultura

L’Arxiu Lafuente de Santander compra la col·lecció d’objectes culinaris d'Antoni Miralda

barcelona
FESTIVAL DE CANES

Jonás Trueba aposta per l’amor

canes
arts escèniques

Catorze finalistes catalans als Max, amb una gala dedicada a Guimerà

barcelona