cultura

Campanyes publicitàries ‘retro' a la Universitat de Vic

Alumnes de Periodisme i Relacions Públiques de la UVic exposen treballs acadèmics que imaginen com haguessin estat els anuncis del centre entre els anys 40 i 60

Les modes tornen i algunes marques opten pel retroadvertising, la recuperació de campanyes publicitàries que van tenir èxit en el passat.

Aquesta és la idea de la qual parteix l'exposició Retromirada als últims anys de la publicitat, que es fruit dels treballs acadèmics d'alumnes de Publicitat i Relacions Publiques de la Universitat de Vic (UVic).

L'exposició es podrà veure al centre fins a finals d'abril i consisteix en una desena de cartells publicitaris que imaginen com haguessin estat els anuncis de la universitat vigatana si hagués existit entre els anys 40 i 60.

“La publicitat en aquella època era molt cartellista i, d'alguna manera, s'acostava a l'art”, explica Oreste Attardi, professor de Creativitat de la UVic.

Attardi va fer idear aquests cartells als alumnes per tal que coneguessin tècniques de l'època d'or de la publicitat, com ara arribar al consumidor a través d'un fort contingut emocional.

“Si la Universitat de Vic hagués existit als anys 40, la publicitat hagués apel·lat molt al fet que hi havia carreres per a homes, les enginyeries, i d'altres per a dones, infermeria i educació”, diu Attardi tot descrivint els cartells exposats.

“En el redactat dels anuncis es parlava molt del futur de l'estudiant i, a les dones, fins i tot se'ls podia dir que la carrera seria compatible amb els fills ”, conclou Attardi.

L'exposició ha estat un dels últims actes de commemoració del 15è aniversari de la UVic, que es va celebrar el curs passat.

La idea és continuar exposant els cartells que facin els alumnes de publicitat l'any que ve amb l'objectiu de crear un fons per a la universitat. Attardi està convençut que “ara hi ha un moviment que està recuperant l'essència de les marques dels 60 i les tècniques retroemocionals en les campanyes publicitàries”.

Fins i tot hi ha marques que han fet rellançaments de productes d'aquella època. La rememoració d'aquesta estètica vintage també es reflecteix, diu, en el món de la televisió. Sèries com Pan Am i Mad Men en són un exemple.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ARTS EN VIU

Terrats en Cultura concentra les activitats culturals de capvespre

BARCELONA
cinema

Meryl Streep rebrà la Palma d’Or d’Honor al Festival de Canes

Barcelona
ARTS EN VIU

El Lliure celebra ‘Thauma’, un poema escènic que desborda la creació

BARCELONA
Cultura

Mor la pianista japonesa Ingrid Fujiko Hemming

música

L’Auditori indaga en la relació de l’ésser humà amb la natura

Barcelona
Cultura

Joan Colomo i la Ludwig Band, al cartell del Festival EnCanta de Roda de Ter

Roda de Ter
música

Festival Eufònic, arts sonores i visuals, oli i clementines

Barcelona
arquitectura

Arriben les (set) Setmanes d’Arquitectura

Barcelona
cinema

Arrenca el Festival Internacional de Cinema Documental, DocsBarcelona

Barcelona