Música

MÚSICA

Palau 100: De Viena a Rufus Wainwright

Una de les millors orquestres del món, la Filharmònica de Viena, que és habitual veure en el Concert d’Any Nou, asseguts davant el televisor, obrirà, el pròxim 3 d’octubre, amb Daniele Gatti a la batuta i una Simfonia núm. 10 de Xostakòvitx, la pròxima temporada del cicle estrella del Palau de la Música: Palau 100, amb dotze concerts –dos més que la present temporada– dins l’abonament i dos altres –entre els quals un que inclourà l’estrena estatal d’un rèquiem compost per Rufus Wainwright– fora de programa. Amb la visita, l’any passat, de la Filharmònica de Berlín i, pròximament, a més de la de Viena, del Royal Concertgebouw d’Amsterdam (26 de gener, amb Klaus Mäkelä, “el director que ara tothom vol”, en paraules de Joan Oller, màxim responsable artístic del Palau, fent el seu debut al l’escenari modernista), el Palau de la Música haurà aconseguit reunir les que Joaquim Uriach, el seu president, definia ahir ben orgullós com “les millors orquestres del món”.

La programació del cicle durant els darrers de mesos del 2024 es completarà amb les visites del conjunt Anima Aeterma (Pablo Heras-Casado a la direcció i Bruckner, “el menys popular dels grans simfonistes”, segons Oller, en el repertori, el 29 d’octubre); la Filharmònica de Luxemburg amb el valencià Gustavo Gimeno, que n’és director titular des del 2015, acomiadant-se’n (4 de novembre); i l’actuació, una vegada més al Palau, del director Philippe Herreweghe amb el Collegium Vocale Gent i l’Orchestre des Champs Élysées (21 de novembre). Ja al 2025, Palau 100 tindrà la visita de la directora Marin Aslop al capdavant de la Philharmonia Orchestra de Londres amb María Dueñas al violí (13 de gener); els Vespres de la Beata Verge de Monteverdi amb l’Ensemble I Gemelli i els catalans Núria Rial i Xavier Sabata entre els cantants (27 de febrer); el Balthasar Neumann Chor & Orchester de Thomas Hengelbrock que, fa alguns dies, ja es va veure al Palau (10 de març, aquesta vegada amb una Missa solemnis de Beethoven); el controvertit Teodor Currentzis amb musicAeterna i la Simfonia núm. 9 de Bruckner (23 de març); la visita dels English Baroque Soloists de John Eliot Gardiner amb Maria João Pires al piano (23 d’abril); el cinematogràfic violinista Joshua Bell amb una Orchestra dell’Accademia Nazionale di Santa Cecilia dirigida per Daniel Harding (5 de maig), i l’Orquestra Simfònica de la Ràdio Sueca, també dirigida per Harding, amb l’Orfeó Català i la Simfonia núm. 2 “Resurrecció” de Mahler (26 de maig).

L’Orfeó, el 25 de gener, també estarà present en l’estrena estatal del Dream Requiem de Rufus Wainwright, amb participació de l’actriu Najwa Nimri. També presentats ahir, el cicle Palau Grans Veus durà al Palau cantants com ara Juan Diego Flórez, Philippe Jaroussky i la catalana Serena Sáenz i Palau Òpera recuperarà una òpera de temàtica religiosa del compositor català del barroc Domènec Terradellas.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

L’OC·CA: música en llibertat

Cardedeu
Mayte Martín
Cantant

“La maduresa et fa valorar més l’essència de les coses”

Barcelona
La crònica

De qui va aprendre Donald Trump?

literatura

El nou segell Tres Portals editarà llibres d’interès espiritual i literari

barcelona
societat

XXIX Mostra de Teatre d’Instituts Públics de la demarcació de Girona

blanes
art

Els artistes catalans de tots els temps, junts en un diccionari en línia

barcelona
Cultura

Pas endavant pel futur Arxiu Comarcal de la Conca de Barberà

Montblanc
ART

El Festival Vadart torna amb més art, música i enologia

Vilajuïga
Bernat Salvà
Periodista i escriptor

“Un llibre de viatges pot tenir la complexitat de la vida mateixa”

Barcelona