Arts escèniques

dansa/circ

Circa porta ‘Humans 2.0’ al Coliseum

La prestigiosa companyia australiana Circa estrena aquesta setmana a Barcelona l’espectacle Humans 2.0, una proposta que es podrà veure al Teatre Coliseum entre el 17 i el 27 de gener amb una desena de funcions. L’espectacle, creat per Yaron Lifschitz, combina la dansa contemporània amb el teatre físic i el circ per crear una simfonia d’acrobàcies, so i llum que busca reflexionar al voltant de les capacitats humanes i la força vital que constitueix el cos. De fet, informa ACN, es tracta de la seqüela d’Humans, un primer espectacle que es va presentar al Festival de Sidney el 2017, en què diversos intèrprets portaven a terme una coreografia amb acrobàcies i resistències.

En aquest espectacles i, durant més d’una hora, se succeeixen les torres humanes, els salts, les contorsions i les expressions de força que porten els límits físics dels seus protagonistes a l’extrem. A més, la peça es divideix en diversos moviments als quals Lifschitz imprimeix un estat d’ànim diferent. Aquest es combina amb la música del compositor Ori Lichtik i amb la il·luminació de Paul Jackson, per tal de crear una posada en escena íntima, primitiva i compromesa amb el repte de ser humà.

Tal com explica el director associat de Circa, Ben Knapton, la idea neix directament del primer espectacle, on “predominaven més els solos i els duets”. A Humans 2.0, en canvi, “hi ha una desena de persones en escena” pràcticament durant tota l’estona, un fet que aporta encara més complexitat a la proposta a través d’aquestes acrobàcies grupals. “L’espectacle se centra en l’exploració de les possibilitats humans, no només físicament sinó també pel que fa a la vessant més emocional”, assenyala.

Circa Contemporary Circus és una de les companyies més rellevants del panorama escènic internacional. Establerta a la ciutat australiana de Brisbane des del 2004, ha actuat a més de 40 països davant més d’un milió i mig de persones.

La companyia és a l’avantguarda de la nova onada de circ australià contemporani i ha estat pionera alhora en portar al límit l’expressió física per crear actuacions poderoses i emotives, de manera que desdibuixa les fronteres entre la dansa, el teatre i el circ.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Música

Madonna fa ballar un milió i mig de persones a Copacabana

rio de janeiro
arts escèniques i música

El Límbic atrau 21.000 persones a Santa Coloma de Gramenet

barcelona
Ramon Coll
Arqueòleg. Autor d’ ‘El santuari ibèric de la cova de les Encantades del Montcabrer’

“La cova de les Encantades és l’únic santuari dels laietans”

PREMIÀ DE MAR
MÚSICA

Documenten les intèrprets no vocalistes de les formacions de ball dels anys 30

GIRONA

Un concurs de curtmetratges amb mòbil al festival de cinema de Blanes

blanes
patrimoni

Distinció europea per a l’Hort Petit del monestir Pedralbes

barcelona
llengua

Plataforma per la Llengua homenatjarà els seus socis en els onzens premis Martí Gasull

barcelona
PATRIMONI

Enllestida amb èxit la fosa de la nova campana ‘Carme’ de Mataró

MATARÓ
Crònica

Guillem Gisbert, la primera masurca