Música

Crònica

música

Nathy Peluso, reina de l’escenari

Veure-la en directe és un ‘must’ per a qualsevol amant de la música i, sobretot, de l’espectacle

L’artista multidisciplinària Nathy Peluso va delectar dimecres a la nit els més de 2.500 assistents al seu concert en la 60a edició del Festival de la Porta Ferrada, amb un espectacle de ritme frenètic i amb una proposta artística molt potent i, sobretot, diferent del que estem acostumats a veure.

L’argentina va mantenir l’uniforme característic que l’ha acompanyada durant tota la gira del seu primer disc d’estudi, Calambre, publicat l’octubre del 2020, gravat entre Los Angeles, Miami, Buenos Aires, Madrid i Barcelona, i guanyador del premi Gardel al millor àlbum de pop alternatiu i del Grammy al millor àlbum de música alternativa l’any 2021.

El seu tall de cabell pixie, combinat amb ulleres de sol, un bodi ajustat, malles, botes de pell i guants esportius, tot de color negre i d’estil futurista, recorden la Trinity de la pel·lícula Matrix, que té la funció de despertar el protagonista, Neo, i fer que s’adoni que ha estat vivint en la ignorància com ho feien els presoners del mite de la caverna de Plató. I és que es podria dir que això és el que fa la reina dels escenaris en els seus concerts: transportar el món de les idees al món físic, i enlluernar-nos amb la seva visió innovadora i avantguardista i amb la fusió d’estils musicals que tant la caracteritzen.

La Sandunguera ha expressat l’enorme satisfacció que li suposa estar fent, dos anys després de la seva publicació, la gira del seu primer disc, una proposta que gira al voltant del directe i que és tota una experiència sensorial.

La cantant té un control absolut del moviment del seu cos i de la seva posada en escena. Veure-la en directe és un must per a qualsevol amant de la música i, sobretot, de l’espectacle.

L’artista escènica va presentar el seu disc Calambre al Guíxols Arena en un concert de 72 minuts de durada i de catorze cançons, vuit del disc i sis singles, que avançava a velocitat vertiginosa i que va fer vibrar el jove públic assistent, fent-los cantar a ple pulmó i moure els malucs, alguns amb més gràcia que d’altres, però... Celebré va obrir l’espectacle, seguida de Sana Sana, totes dues cançons amb molta potència i enllaçades sense pausa. La tercera cançó va ser l’èxit de l’àlbum, Buenos Aires, un tema que fa una clara aposta pel jazz i la bossa nova i que parla dels problemes que ens suposa estar tancats a casa.

Seguidament Peluso va donar la benvinguda al públic, li va enviar petons i va passar a temes més ballables com és Puro veneno, un tema de salsa antiga que ens recorda les primeres cançons de Celia Cruz i ens parla d’una relació tòxica, d’un home que va enverinar el cor de la Nathy. Va continuar amb Sugga, el tema de l’àlbum que fusiona la salsa i el funky llatí, en el que predominen el baix i la veu de la cantant. La desimboltura amb què interpreta els seus temes evidencia que la cantant ha trobat el seu estil propi i que se sent molt còmoda en la seva pell.

Passant per temes com Llamame, Ateo, que va fer en col·laboració amb C. Tangana, o Mafiosa, un dels temes que van tenir més èxit, va arribar el moment que molts espectadors esperaven, Nasty Girl, el tema que va fer amb Bizarrap i que interpreta amb una GoPro al micròfon, sens dubte la cançó que més va gaudir el públic, juntament amb el seu darrer tema, la seva relectura del tema Vivir así es morir de amor, de Camilo Sesto, amb què va tancar l’espectacle.

És indubtable la versatilitat i la força de l’obra de la compositora, que va fusionar hip-hop, salsa, rap, jazz, cúmbia i fins i tot trap en aquest disc conceptual que per fi ha pogut presentar en directe.

El que més impressiona del seu espectacle és l’absència de pauses, el ritme trepidant, el control de Nathy Peluso de la seva veu i la forma física de la cantant, que no para quieta en tot el concert, elàstica, forta, resistent i, sobretot, creativa amb el moviment del seu cos.

No hi ha dubte que tindrem les expectatives molt altes amb vista al seu proper projecte, en el qual ja està treballant i que serà molt gran.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda

Música

Classe B, Fortuu, Jost Jou i Juls, candidats del Talent Gironí més ‘urbà’ de Strenes

girona
Éric Besnard
Director de cinema

“Hem caigut en l’histerisme col·lectiu i no parem a pensar”

Barcelona
MÚSICA

Joan Magrané estrena a Peralada un responsori per a la Setmana Santa del segle XXI

girona
música

Twenty One Pilots actuaran al Palau Sant Jordi l’abril vinent

Barcelona