Cultura popular

La Mercè clou l’edició més atípica sense incidents

Les entrades es van exhaurir, però un de cada tres espectadors que havien reservat no va acudir als espectacles

Gairebé 570.000 persones van seguir els actes a través de la televisió i les xarxes

Les festes de la Mercè menys multitudinàries i més disperses es van tancar ahir amb els objectius assolits, segons va explicar el tinent d’alcaldia de Cultura, Educació i Ciència, Joan Subirats, satisfet d’haver retornat la cultura als carrers de la ciutat i d’haver-ho pogut fer de manera segura. Subirats va destacar el respecte per les mesures de seguretat dels assistents als espectacles i va remarcar que no s’havien registrat incidents durant les jornades festives. Només tres de les 360 activitats programades es van haver de suspendre perquè algun dels artistes que hi havien de participar estava en quarantena.

La festa va arribar a espais de la ciutat on mai abans hi havia hagut actes per la Mercè, seguint una tendència descentralitzadora que ja s’havia encetat en edicions anteriors i que, segons el regidor de Cultura, es mantindrà en el futur. Les 100.000 entrades gratuïtes que es van posar a disposició dels espectadors es van esgotar en poques hores. Tot i això, l’ocupació mitjana dels espectacles els dos primers dies de la festa, dijous i dissabte, va estar al voltant del 66% perquè un terç dels que havien reservat no hi van acudir. Subirats ho va lamentar i va demanar que, en futures cites culturals, “la gent sigui més conscient” i anul·li la reserva si no hi pot assistir.

Prop de 570.000 persones van seguir els actes festius dels dies 24 i 26 a través de la televisió, ja que Betevé va oferir més de 30 hores en directe. La Mercè en Obert va emetre onze concerts diaris en directe a través de Betevé, tant online com en TDT, i del web de la Mercè, i actes com el pregó a càrrec del pallasso Tortell Poltrona van tenir 43.000 espectadors, i el concert de Maria del Mar Bonet, 70.000.

La festa es va tancar amb foc i música. La pirotècnia Igual va ser l’encarregada del piromusical, que es va poder veure des de balcons i terrasses i que per primer cop es va fer descentralitzat per evitar aglomeracions. Els focs artificials es van llançar des de quatre punts de la ciutat, als districtes de Sants-Montjuïc, Nou Barris, les Corts i Sant Martí. L’espectacle va voler ser un homenatge als més grans, que han estat la població més castigada per la crisi sanitària. Acompanyats de músiques que han format part de la banda sonora de les vides dels que tenen més de 60 anys, els focs van tenir enguany més potència i altura per fer-los visibles des de bona part de Barcelona.

100.000
entrades
disponibles hi havia en total, que es van exhaurir, tot i que l’ocupació mitjana dels dos primers dies va ser del 66%.
3
espectacles
d’un total de 360 es van haver de suspendre perquè algun dels artistes va haver de fer quarantena.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda

Música

Classe B, Fortuu, Jost Jou i Juls, candidats del Talent Gironí més ‘urbà’ de Strenes

girona
Éric Besnard
Director de cinema

“Hem caigut en l’histerisme col·lectiu i no parem a pensar”

Barcelona
MÚSICA

Joan Magrané estrena a Peralada un responsori per a la Setmana Santa del segle XXI

girona
música

Twenty One Pilots actuaran al Palau Sant Jordi l’abril vinent

Barcelona