Cinema

Pel·lícules al detall

Irene Solà, Mazoni, Joan Queralt i Tanit Plana analitzaran els seus films preferits en cinc seqüències una nova edició del cicle organitzat pel Museu del Cinema

L’autora de ‘Canto jo i la muntanya balla’ comenta aquest dijous ‘Vacas’, de Julio Medem

El Museu del Cinema de Girona reprèn aquest dijous les sessions del cicle de projeccions comentades Cinc seqüències per explicar una obra mestra , en què participaran l’escriptora Irene Solà, el catedràtic de dret penal de la Universitat de Barcelona Joan Queralt, el cantautor Jaume Pla (Mazoni), i la fotògrafa Tanit Plana. Cada un d’ells ha escollit una pel·lícula per la qual se sent especialment atret i n’ha triat cinc seqüències significatives, que es projectaran durant la sessió per tal d’articular un comentari alhora personal i crític sobre la història, el llenguatge o la interpretació. L’objectiu del cicle, a cavall del cinefòrum i la conferència, és aprofundir en títols rellevants de la història del cinema i dedicar-los una mirada atenta, propera i sovint inusual, diferent en tot cas de la reflexió de l’expert cinematogràfic.

La primera cita serà aquest dijous, al mateix museu (19 h), amb Irene Solà, autora d’Els dics i Canto jo i la muntanya balla, que analitzarà en cinc seqüències el film de Julio Medem Vacas (1992), retrat de dues famílies d’un enclavament rural, al llarg de tres generacions marcades per la passió i la violència. El dijous 19 de març, el professor Joan Queralt compartirà la seva visió del clàssic de Luchino Visconti Il Gattopardo (1963) per fer-nos memòria del Palerm de Don Fabrizio, el príncep de Salina, i la seva constatació que “tot ha de canviar perquè res no canviï”. El cantant Manzoni, per la seva banda, ha escollit Taxi Driver (1976), de Martin Scorsese, per desgranar en cinc fragments, el dia 22 d’abril, la sòrdida nocturnitat de l’excombatent del Vietnam interpretat per Robert de Niro, que aplaca l’insomni crònic treballant de taxista i impartint justícia. Finalment, la fotògrafa Tanit Plana s’endinsarà el 21 de maig en el Tòquio quasi futurista de Lost in Translation (2003), de Sofia Coppola, per acompanyar dos solitaris, un actor en decadència i una jove casada amb un fotògraf sempre absent, que coincideixen al mateix hotel.

En anteriors edicions d’aquest cicle d’accés gratuït, hi han participat Vicenç Pagès Jordà, Alícia Kopf, Jordi Puntí, Josep M. Fonalleras, David Carabén, Enric Barceló o Carol López, que han comentat pel·lícules tan oposades com ara Sin perdón i Toy Story, La delgada línea roja i Network, o El apartamento i Ordet.

D’altra banda, dijous dia 27 de febrer també es projectarà el film Un beau soleil intérieur (2017), de Claire Denis, dins la mostra de cinema d’autor Invisibles (19 h).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Faulkner, l’autor de les mil veus

Barcelona
MÚSICA

Guillamino: “A la música del país, li falta un sentiment una mica més de tribu”

BARCELONA
música

Lecocq debuta amb ‘Sous la glace / Sota el gel’, un manifest bilingüe contra la superficialitat

la bisbal d’empordà
Crítica
música

Blau de Colònia

GIRONA
calonge

L’Orquestra Di-versiones encapçala el cartell del tercer OncoMusic Fest

calonge

Llum verda a la nova biblioteca central pendent de trobar el finançament de 13,9 milions

SANT CUGAT DEL VALLÈS
TEATRE

El TNC aborda la crítica al sistema judicial amb ’Els criminals’

BARCELONA
Cultura

Adeu a Lorena Velázquez, la reina del cinema fantàstic

novetat editorial

Laurent Binet presenta una novel·la epistolar i detectivesca

Barcelona