Cultura

El petit format, el bombó per als més aventurers

Alba Sarraute deforma ‘Otel·lo’ i Pepa Plana feminitza les entrades de ‘clown’

De la immensa varietat que es desplega en la cartellera d’aquestes dates, hi ha dues propostes que prometen. D’una banda, Alba Sarraute s’atreveix a fer una peça (en principi pensada per a joves a patir de 12 anys, però segur que té recorregut entre els més adults) al Maldà: Desvariacions Otel·lo. A través de màscares, titelles i instruments automatitzats, Alba Sarraute proposa un viatge dins de la seva pròpia por a l’amor. Ella afirma que Otel·lo és la Lluna i Desdèmona el Sol i que mai podran estar junts per culpa de la por, representada per Iago, un dels personatges més misteriosos que ha creat Shakespeare. Per la seva banda, Pepa Plana i Noël Olivé desmitifiquen les entrades clàssiques de clown (pensades per a homes) i els donen una pàtina feminista amb la ironia negra que les caracteritza. Són pallasses, però Plana adverteix (com sempre) que ella practica humor per a adults. Aquesta obra, però, aguanta molt bé totes les mirades. S’estan a l’Escenari Joan Brossa del 18 de desembre al 6 de gener. Compartia cartell amb Selvin (Ni sí, ni-nots) i amb un cabaret trencador Les variacions Bildelberg, que torna a posar el poder en escac i mat (del 20 de desembre al 6 de gener).

Una de les sorpreses més recomanables és Ramon, una peça de Mar Monegal interpretada per Francesc Ferrer a l’Atrium. Si comença com un monòleg divertit i quasi intranscendent sobre la crisi dels quaranta (les poques ganes de comprometre’s a la vida), vira en un drama de forta càrrega emotiva, amb l’ombra de l’Alzheimer. La Gleva dona dos moments de recital: Amici miei amb Mario Gas (del 10 al 22 de desembre) i Joan Carreras recitant Shakespeare (del 2 al 4 de gener).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Laurent Binet
NOVEL·LISTA

“No m’interessa gens copiar la realitat”

barcelona
Jesús Navarro
DIRECTOR DEL MUSEU JAUME MORERA DE LLEIDA

“Els museus hem de fer menys amb més, i no al revés”

barcelona
Mirador

Tot l’enginy de Hitchcock

La Mercè clou l’edició més atípica sense incidents

barcelona
Rodatge

La Girona ‘quinqui’ de Cercas

Crònica
Mercè Arts del Carrer (MAC)

Del MAC al MEC

Barcelona
Crítica
teatre

Del plany dolorós a la missa més ‘bonista’

El Liceu inaugura temporada amb mesures per la covid-19 i es retroba amb el públic després de sis mesos

Barcelona

El MUME reviu la tragèdia dels camps de concentració

la jonquera