Arts escèniques

El mirall de La Planeta

La programació teatral de la sala gironina del pròxim semestre és farcida de propostes en què es reflexiona sobre comportament i estructures de la societat

La sala La Planeta sempre s’ha distingit pel fet de posar en escena produccions de teatre d’autor, noves tendències i documental. Per a aquest nou semestre ha programat més de 25 espectacles –que sumaran una setantena de funcions–, en la majoria dels quals es proposa una reflexió crítica sobre models de comportament i estructures de la societat contemporània.

Del conjunt destaquen un grapat de muntatges que han obtingut el favor del públic i de la crítica, a través de diversos premis, com ara el retorn de la comèdia romàntica d’èxit de Clàudia Cedó Tortugues: la desacceleració de les partícules (premi Butaca al millor text del 2015); la descarnada reflexió escènica d’Agnès Mateus i Quim Tarrida sobre la violència de gènere Rebota, rebota y en tu cara explota (premi de la Crítica 2017 a Noves Tendències i premi Butaca 2018 de Noves Dramatúrgies); el muntatge sobre l’adolescència i la identitat que ha estat la revelació dels últims premis Butaca, A.K.A. (Also Know As), de Daniel G.Meyer i Flyhard Produccions (premi a la millor direcció, millor actor, millor text i millor muntatge de petit format); la sàtira sobre la societat del benestar occidental de la companyia Obskené, Alpenstock (premis BBVA 2018 al millor actor i la millor actriu); i la colpidora història sobre sexe, consentiment i discapacitat física Bomber(S), de Jean-Benoît Patricot (premi a la millor interpretació femenina de les Illes Balears 2017).

El nou semestre s’inaugurarà amb la reposició d’El brindis, dirigida per Cristina Cervià (del 25 al 27 de gener), abans de fer temporada al Teatre Gaudí de Barcelona. Una nova proposta del clown Pep Vila de la seva galeria d’imbècils amb Quina barra!, protagonitzada per Josep Pascual (del 7 al 10 de febrer) prendrà el relleu, per a continuació oferir el muntatge sobre la recuperació de la memòria històrica amb Mort a les cunetes, de David Pintó i l’actor Joan Valentí (16 i 17 de febrer). Després del reguitzell de propostes destaquen obres com una nova versió de La plaça del Diamant (22 i 23 febrer); una adaptació del dramaturg britànic Nigel Planer –sí, el mític Nil d’Els joves– sobre la relació de Miquel Àngel amb els artesans amb els quals van pintar la Capella Sixtina, Al sostre (9 i 10 de març); l’actuació en concert de Joanjo Bosk que enregistrà el seu primer disc en directe (23 de març); El mar no cap dins una capsa de sabates, de la guanyadora del Torneig de Dramatúrgia Catalana, Laia Alsina Ferrer (5 i 6 d’abril); Els diners, el desig, els drets, una proposta de teatre verbatim de Marta Galán sobre la gestació subrogada (del 24 al 28 d’abril); o la nova comèdia de Cascai Teatre Gent de mar (18 i 19 de maig).

Propostes a les quals cal sumar quatre obres de teatre familiar, dues del cicle Primerencs, els Tallers del Galliner i el projecte Love, d’Escenaris Especials.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça MargaridaXirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic