Cinema

Crítica

cinema

Un ‘outlet’ sense gaire inspiració

En el món del comerç hi ha una diferència essencial entre les botigues especialitzades en els productes de la temporada i els anomenats outlets. En el cas de Star Wars podríem establir una clara diferència entre ells. Fins ara, els vuit capítols originals de la saga mantenen amb alts i baixos una dignitat, mentre que alguns outlets –o franquícies de segona fila– que han anat apareixent per rendibilitzar el producte són més que discutibles. Rogue one ja va servir per advertir-nos cap un podrien anar les coses. En aquell cas es tractava de crear una branca paral·lela que es tanqués en ella mateixa però que pogués establir algun enllaç amb la saga original. La pel·lícula no era res de l’altre món, però tenia un cert sentit de l’aventura i servia per vendre la franquícia Star Wars.

A priori era d’esperar que Han Solo: una historia de Star Wars tingués més interès. Es tractava d’explicar alguna cosa sobre els orígens de Han Solo, el carismàtic cowboy interpretat en la trilogia inicial per Harrison Ford, que reapareixia com a figura crepuscular en el setè capítol. Han Solo va ser creat com a paradigma de l’aventurer marginal i amb sentiments contradictoris. Era un personatge atractiu que actuava com a contrapunt de tota imatge immaculada del bé. Hans Solo coneixia els estafadors de segona fila, era capaç d’actuar com un simple caçador de recompenses, però a l’hora de la veritat també es mobilitzava per defensar la República. Al començament d’aquest nou film, Solo es mostrat com un jove idealista que vol ser pilot però que es trobarà enmig d’un conflicte que no s’acaba de creure. En la pel·lícula també hi trobem el personatge sarcàstic, però sense que l’actor Alden Ehrenreich sàpiga donar-li cap perspectiva carismàtica.

Hi ha alguns encreuaments interessants, com el moment en què Solo coneix el seu inseparable Chewbacca en una presó de la qual escaparan, però la resta no és més que una insípida obra d’aventures. La pel·lícula falla perquè no té tensió i perquè el seu pretext argumental és molt dèbil i sense cap gràcia. En la primera mitja hora la pel·lícula més o menys funciona, hi ha algun moment curiós com el d’una persecució en un tren que cau simpàtic perquè és estrany veure un ferrocarril en la saga Star Wars. A partir que desapareix una robot simpàtica, la resta de la història esdevé molt mecànica, fins i tot en els aspectes que afecten la configuració del mal. La pel·lícula va tenir un rodatge accidentat, amb un primer director –Chris Miller– que va dimitir i amb la seva substitució pel tot terreny Ron Howard –el director de Cocoon i El codi Da Vinci–, que demostra tenir molt poca imaginació i inspiració. Una veritable decepció.

Han Solo: Una historia de Star Wars
Director: Ron Howard. Intèrprets: Alden Ehrenreich, Emilia Clarke, Donald Glover, Woody Harrelson
EUA, 2018


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda

Música

Classe B, Fortuu, Jost Jou i Juls, candidats del Talent Gironí més ‘urbà’ de Strenes

girona
Éric Besnard
Director de cinema

“Hem caigut en l’histerisme col·lectiu i no parem a pensar”

Barcelona
MÚSICA

Joan Magrané estrena a Peralada un responsori per a la Setmana Santa del segle XXI

girona
música

Twenty One Pilots actuaran al Palau Sant Jordi l’abril vinent

Barcelona